arrows.png

קידום אתרים אורגני
seo בגוגל

מה זה קידום אורגני ולמה אתה צריך את זה?

על קידום אורגני
ושאר ירקות…

אם הגעת לפה, בטח נתקלת במושג 'קידום אתרים' או בכינוי הנוסף שלו: אופטימיזציה למנועי חיפוש (בלועזית: SEO = Search Engine Optimization). אני יודע… כתבתי כמה מלים מפוצצות, אבל ההסבר שלהן פשוט למדי: הלקוחות שלך מחפשים כל מיני דברים במנועי חיפוש (בגוגל בעיקר), במנוע החיפוש עולות המווווון תוצאות, אבל רוב המחפשים המכריע מקליק רק על התוצאות הראשונות, מה שאומר שזה המקום הטוב ביותר לעסק שלך.
קידום אתרים הוא הדרך והשיטה שבעזרתם נשיג עבורך את הנדל"ן היקר הזה. עד כאן יש? 

אם אתר עולה ברשת ואף אחד לא יודע
האם הוא קיים?

האמת היא, שכשמדובר בעסק שלך – הפילוסופיה פחות חשובה… אתר ללא קידום אתרים הוא "שקוף" לגולשים, וכל הזמן והכסף שהשקעת בו יורדים לטמיון. קידום אתרים לעומת זאת, מנכיח ומבליט את האתר שלך, מעלה חשיפה, מביא לכניסת לקוחות רבים, חדשים ואיכותיים שיעלו על הפנים שלך חיוך כל הדרך אל הבנק. איך אני יודע? כי קידום אתרים הוא מדע מדיד ואני אוהב מספרים. הנה כמה עובדות שאני חושב שיעניינו אותך: 

  • כולם (או לפחות הרוב) אוהבים את גוגל – נכון לספטמבר 2020, 92.26% מהחיפושים ברשת בוצעו באמצעות המנוע של גוגל, שמעבד יותר מ- 4 מליארד חיפושים ביום! 
  • מחקר שערכה חברת בקלינקו בשנת 2019 על שיעורי ההקלקה של 5 מיליון תוצאות אורגניות מגלה ש:

א. תוצאה ראשונה – זוכה ל- 37% מכניסות הגולשים שחיפשו אותו הדבר.

ב. להיות מקום ראשון בתוצאות – אומר שבפועל יש לך פי 10 יותר כניסות מאשר התוצאה העשירית (= התוצאה האחרונה בעמוד הראשון).

ג. עלייה ממקום 3 למקום 2 – מגדילה את כמות הכניסות לאתר ב-7.5% בממוצע.

יהיה חבל מאוד לתת למתחרים שלך את הבמה, במקום לתפוס מקום טוב בתוצאות הראשונות של החיפושים, להתבלט ולא פחות חשוב – להיתפס בעיני הלקוחות שלך כאוטוריטה דומיננטית ואיכותית בתחומך. 

למה קידום אורגני עדיף
על קידום ממומן?

כתבתי בכותרת את אחת השאלות הראשונות שלקוחות שואלים אותי, כשאנחנו מתחילים לדבר על אסטרטגיה שיווקית. זו שאלה מצויינת, כי באמת לשני סוגי הקידום היתרונות והחסרונות שלהם. אבל כמו בכל אסטרטגיה, התשובה תלויה בהאם המטרה שלך היא לנצח בקרב או במלחמה… 

הכנתי השוואה קטנה שתעשה לך סדר: 

goal.png

קידום אורגני

  • קליקים חינם.
  • לוקח זמן אבל בונה את העסק ומשביח את האתר.
  • כשגוגל בוחר בך לתוצאות הראשונות, המשתמשים סומכים עליך יותר.
  • חשיפה לקהל יעד ממוקד ואיכותי.
    תקציב של תהליך קידום אורגני לאורך חצי שנה-שנה משיג כמות כניסות ולידים גדולה בהרבה מאשר קמפיין קידום ממומן, פי 100 אפילו!

קידום ממומן

  • כל קליק עולה כסף, וחלקם ממש יקרים. במצטבר זה מגיע לאלפי ש"ח בחודש.
  • תוצאות מיידיות אבל חד פעמיות.
  • גולשים רבים נרתעים ממודעות ולא לוחצים עליהן. כ- 25% מהמשתמשים ברשת חוסמים פרסומות.
  • למרבה הצער, ישנם מקרים רבים של הונאות קליקים (הקלקות שמבוצעות ע"י תוכנות) שגורמות להפסדים.

השילוב בין קמפיין של קידום אורגני לקמפיין קידום ממומן הוא האופטימלי, והוא משפר את הביצועים ב- 25%, אבל מן הסתם לא לכולם יש את התקציב הדרוש. מניסיוני, הקידום האורגני הוא האפיק הנכון לצמיחה עסקית, אבל במקרים בהם אין זמן ודרושה "דחיפה" מהירה, אני אמליץ על הקידום הממומן. 

קידום אורגני בשיטת
ל. לייבוביץ

לכל משווק דיגיטל יש את דרכי הפעולה שלו, בהתאם לרקע ולחוזקות שלו. עם השנים "השתפשפתי" בתחום ופיתחתי את מודל האסטרטגיה השיווקית הזה: 

ראשית אני לומד את האתר, חוקר את תחום העיסוק שלו ואת זירת המתחרים.
רוצה לשמוע עוד איך מידענות  עוזרת לחקר שוק 

בשלב זה אני בודק מה המשתמשים הפוטנציאלים שלך מחפשים בגוגל. זה נשמע פשוט, אבל זה דורש הבנה מעמיקה של עולמות התוכן של העסק. 

למדריך המלא  של מחקר מילות מפתח 

גוגל מעריך ומקדם רק תכנים איכותיים (מאמרים, כתבות, סרטונים…). מילות המפתח שהזכרתי בסעיף הקודם, צריכות להופיע בתכנים שלך. 

 

כדי לעלות בתוצאות, יש צורך בהופעות ואיזכורים בתכנים שונים ברשת כמו אינדקסים, כתבות יח"צ, יוטיוב ועוד. 

אני אוהב לקרוא לשלב הזה "שלב הרמונט", בו אני מבצע בדיקת מהירות של העלאת האתר, תיוג כותרות, טיפול בקישורים שבורים ומוודא באופן כללי שהכל עובד כשורה. 

לאורך כל חיי הפרויקט, אני מרענן את מחקר מילות המפתח, מבצע אופטימיזציה, מוסיף קישורים ומוודא שהכל תקין. אני מודד המרות ומנתח את הנתונים בגוגל כדי למקסם את הקמפיין.  

אני מכיר כל פרויקט וכל לקוח באופן אישי ובונה בעצמי את האסטרטגיה השיווקית, אבל לאורך הדרך מצטרפים אליי אנשי מקצוע שליקטתי בפינצטה: חוקרים, אנליסטים, קופירייטרים, כותבי תוכן ומפתחי אתרים. לכל פרויקט אני מקים צוות ייעודי שיתאים לפרויקט עצמו ולאופי הלקוח. 

שיווק דיגיטלי הוא עולם שלם ותהליכי קידום לוקחים זמן. ברור לי שמאחורי כל עסק שאני מקדם, עובדים אנשים שרוצים לראות את ההצלחה שלו ויש להם ציפיות גבוהות ממני. לכן, כשאני לוקח על עצמי פרויקט, אני רואה עצמי כשותף לדרך, מתחשב תמיד בצרכי העסק, מנווט את המהלכים במסגרת התקציב ודואג שנפח העבודה תגדל וחשבון הבנק יתפח.  

כמה-כמה?

כמה זמן דרוש עד שנראה תוצאות? תלוי במצב האתר, האם עבר תהליכי קידום בעבר ומול איזה מתחרים הוא מתמודד (ככל שהתחום רווי יותר – כך יקח יותר זמן עד שנראה תוצאות). 

בממוצע ניתן לראות תוצאות לאחר 3 חודשי קידום אורגני ובפרקי זמן של חצי שנה – שנה השינויים כבר משמעותיים ממש. זה בגדול. 

הערכה מדויקת יותר אפשר לקבל ממני בתחילת העבודה, לאחר שאבדוק את הפרמטרים השונים מולם יש להתמודד ואבין את המצב של האתר הספציפי שלך. 

כמה עולה? מחיר של תהליך קידום אתר בגוגל משתנה מלקוח ללקוח. לכל עסק צרכים שונים, תקציב אחר, קהלי יעד ומתחרים שונים. אחרי שאכיר את העסק שלך לעומק, אוכל לתת הצעת מחיר מדוייקת ואחראית. אני לא יכול להתחייב כאן ועכשיו על גובה ההצעה, אבל אני כן יכול להתחייב שקידום אורגני ישתלם לך מהבחינה הכלכלית ומבחינת החשיפה יותר מכל קמפיין אחר. 

שיווק דיגיטלי הוא תחום מרתק ומספק שמשלב מהלכי אסטרטגיה, מדע מדויק, והמון המון יצירתיות. אני מזמין אותך לצאת איתי לדרך חדשה, ומבטיח לך שתוך 3 חודשים תהיה עלייה במיקומים של הביטויים המקודמים. במידה ולא תהיה עלייה – כספך יוחזר! מלה שלי.
בלי אותיות קטנות אבל עם דיוק אחד קטן – לא כולל את עלות המאמרים שאכתוב וכתבות יח"צ שכבר יהיו ברשותך.

אני מוכן לפרויקט חדש ונראה לי שזה הולך להיות

הפרויקט שלך!

רק כמה פרטים קטנים, כדי שאוכל לחזור אליך ASAP ונתחיל לעבוד

באתר זה נעשה שימוש בקבצי cookies. המשך גלישתך באתר מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר