מחקר מילות מפתח: המדריך המלא לשנת 2023

אני גאה להציג בפניכם את המדריך המקיף למחקר מילות מפתח לשנת 2023 ! במדריך זה אציג לכם  כיצד למצוא את מילות המפתח המדויקות לעסק שלכם, תוכלו להבין איך להשתמש במילות מפתח פופולריות כיצד להשתמש בכלי מחקר פופולאריים לחקר מילות המפתח.

המדריך המלא למחקר מילות מפתח נועד להזניק את העסק שלך קדימה, להעלות את האתר העסקי שלך בדירוגים בגוגל, לקבל יותר תנועה לאתר ובכך להרחיב את מעגל הלקוחות שלך.

אז קדימה למה אנחנו מחכים? בואו נתחיל!

תוכן עניינים

פרק 1

יסודות מחקר מילות מפתח

פרק 2

איך למצוא רעיונות לנושאים של מילות מפתח?

פרק 3

כלים למחקר מילות מפתח

פרק 4

זיהוי קושי בקידום מילות מפתח

פרק 5

כיצד בוחרים את מילת המפתח המתאימה?

פרק 6

טיפים ואסטרטגיות מתקדמות

פרק 1:

יסודות מחקר מילות מפתח

בפרק זה נלמד את היסודות למחקר מילות מפתח, נבין מה החשיבות שלו לקידום  אורגני SEO וכיצד הוא יכול להשפיע ולהגדיל את התנועה במנועי החיפוש.

מהו מחקר מילות מפתח?

מחקר מילות מפתח הינו תהליך מעמיק של גילוי ביטויים ומילים שהגולשים משתמשים בהם במנועי החיפוש כגון: יוטיוב, גוגל בינג ועוד.

מדוע מחקר מילות מפתח חשוב לקידום אתרים?

מחקר מילות מפתח משפיע באופן דרמטי על כל משימת קידום אתרים אחרת שתבצע כמו: מציאת נושאים לכתיבת מאמרים איכותיים, אופטימיזציית on page , קידום באמצעות  דוא”ל ועוד.

מחקר מילות מפתח הוא בדרך כלל הצעד הראשון בכל קמפיין SEO. למעשה, מילות מפתח הן כמו מצפן עבור מסעות הפרסום שלך בתהליך קידום האתר שלך: הן אומרות לך לאן ללכת והאם אתה מתקדם או לא.

כבונוס, מחקר מילות מפתח הוא במילים אחרות, כלי שעוזר לך להבין טוב יותר את קהל היעד שלך, נותן לך מידע מדויק לגבי מה הלקוחות שלך מחפשים והביטויים המדויקים בהם הם משתמשים, כלומר, מחקר מילות מפתח הוא מחקר השוק המודרני בעידן הדיגיטלי החדש

כיצד מחקר מילות מפתח יעזור לך להגדיל את התנועה באתר?

ישנם גורמים רבים שמשפיעים על קידום האתר במנועי חיפוש:

  • אופטימיזציית האתר
  • תוכן טוב ומעניין
  • בניית קישורים פנימיים וחיצוניים
  • קידום טכני
  • מחקר מילות מפתח

יחד עם זאת, הגורם המשפיע ביותר להגדלת התנועה לאתר שלך הוא מחקר מילות מפתח

לדוגמה:

אספר לכם סיפור קצר:

יש לי לקוח שעוסק בעריכת דין, הוא רצה להתמקד  בביטוי סופר תחרותי  “עורך דין נדלן” ולהגיע אליו כמה שיותר מהר.

האתר של הלקוח היה חדש ודל במאמרים ואמרתי לו שייקח לו כמה חודשים עד  שהביטוי יגיע לעמוד הראשון אבל הסכמתי לאתגר, בין כל פעולות האופטימיזציה שערכתי, ביצעתי מחקר מילות מפתח והכנתי תוכן סופר איכותי עם מילות המפתח הרלוונטיות.


תוך כמה חודשים הלקוח דורג במקום הראשון למילה “עורך דין נדלן” התנועה לאתר שלו הוכפלה וגם על  הדרך הוא גייס הרבה לקוחות חדשים.

בזכות הדירוג במקום ה-1 העמוד היחיד הזה מכניס מאות מבקרים בגוגל כל חודש!

פרק 2:

איך למצוא רעיונות לנושאים של מילות מפתח?

בפרק זה אחשוף בפניכם אסטרטגיות מוכחות שתוכלו להשתמש בהן בכדי למצוא המון רעיונות למילות מפתח! אז קדימה למה אנחנו מחכים?  בואו נצלול ישר פנימה.

סיעור מוחות של רשימת נושאים ראשיים

העלאת נושאים שהלקוחות הפוטנציאליים שלך (קהל היעד) מחפש אותם. למשל: פונה אלי לקוחה שיש לה משרד גדול של ראיית חשבון, אותה לקוחה צריכה לשאול את עצמה אילו שירותים היא מספקת? איזה מילות מפתח קהל היעד שלי יחפש בגוגל? אותו דבר בכל עסק. אם אני עו”ד נדלן אני צריך לחשוב מהם הנושאים הרלוונטיים לקהל לקוחותיי.

נושאים אפשריים שיכולים להיות רלוונטיים לעו”ד נדלן:

  • כמה עולה עורך דין נדלן
  • כמה זמן לוקח לרשום נכס בטאבו
  • מה זה תמ”א 38
  • התנגדות לתוכנית בנייה

הנושאים שהוזכרו לעיל הם נושאים רחבים שמהם ניתן לגזור מילות מפתח ספציפיות הרלוונטיות לנושאים אלו.

תוכן העניינים של וויקיפדיה

וויקיפדיה היא מכרה זהב של מילות מפתח ולמעשה היא מציגה מאמרים שנכתבו על ידי מומחים בקטגוריות מסודרות.

היכנסו לוויקיפדיה והקלידו מילת מפתח ראשית כדי לקבל רעיונות נוספים:

וויקיפדיה תעביר אתכם לערך רחב של אותו נושא.

לאחר מכן תחפשו את תוכן העניינים המפרט את נושאי המשנה המוצגים בדף זה.

כמה מנושאי המשנה המפורטים בתוכן הענייניים הם מילות מפתח מבוקשות וחשובות.

אני ממליץ  ללחוץ על הקישורים בדף הזה כדי לבדוק תוכן עניינים של ערכים אחרים הקשורים, לדוגמה: היתר בנייה.

כשתלחצו על הקישור תוכלו להבחין כי תוכן העניינים של דף הביטוי היתר בניה מכיל מילות מפתח נוספות שאפשר להשתמש בהן.

חיפוש ערכים קשורים למילת המפתח

דרך נוספת למצוא מילות מפתח היא לחפש ביטויים נוספים תחת החלק “חיפושים קשורים” שנמצא בתחתית העמוד, בחלק זה אפשר לראות שמצאנו רשימה של 8 מילות מפתח נוספות שקשורות קשר הדוק למונח החיפוש – עורך דין מקרקעין.

בחלק של “החיפושים הקשורים” גוגל מציגה מילות מפתח פופולאריות שהמון אנשים  מחפשים. אני ממליץ לכם לעשות ניסיון ולהיכנס לאחד מהביטויים הרלוונטיים בגוגל, לגלול לתחתית העמוד ולקבל עוד מילים שגוגל מציע.

אני ממליץ להיכנס לאחד הביטויים הרלוונטיים המוצעים על ידי גוגל, לגלול  לתחתית העמוד לקבל  עוד מילים  שגוגל מציע.

עלינו להיכנס לביטוי הקשור שגוגל הציע לנו:

ולדלות מידע על מילות המפתח המוצעות שקשורות לערך “מה זה עורך דין מקרקעין”

חיפוש מילות מפתח ב-he.quora.com

Quora הוא אתר השאלות והתשובות הפופולארי בעולם, האתר פועל ביותר מ-17 שפות, בשנה האחרונה האתר החל לפעול גם בשפה העברית. האתר משמש כמאגר ידע אדיר וידוע על אמינות ומהימנות של התכנים המופיעים בו ותוכלו למצוא בו המון רעיונות למילות מפתח.

לדוגמה: נניח שאתם מנהלים אתר שמוכר משחקים לילדים, ואתם רוצים לראות איזה משחקים פופולריים  בימים אלו אצל הילדים? תחפשו ב-Quora נושא רחב שקהל היעד שלכם מעוניין בו, ומוצר שקשור למה שאתם מוכר.

לאחר מכן אתם יכולים לבחור את סוג הביטוי לחיפוש, אם זה שאילתות ותשובות, פוסטים, נושאים ועוד.

מומלץ לעקוב אחרי נושאים שיש להם המון תשובות, למשל:

או תבחרו פוסטים על המון עוקבים

שימוש בהשלמה אוטומטית של גוגל ויוטיוב

לאחר שאספת רשימה של נושאים, צריך להקליד כל נושא בגוגל (מבלי ללחוץ על חיפוש)

לדוגמה: הקלדתי את הביטוי “שיווק דיגיטלי”

גוגל מציג באופן אוטומטי רשימת ביטויים שקשורים לנושא שחיפשת. הביטויים שגוגל מציג הם ביטויים פופולריים שגולשים אחרים חיפשו בגוגל, שקשורים קשר ישיר לאותו הנושא שחיפשת.

הביטויים שגוגל מציג לך אלו מילות המפתח חשובות ביותר, שקהל היעד שלך מחפש אותן ולכן חשוב להוסיף אותן לרשימת הביטויים.

בנוסף, כדאי לך להיכנס גם ליוטיוב ולבדוק את ההשלמה האוטומטית שהוא מציג:

נושאים פופולריים באמצעות פורומים

פורומים הם קבוצות מיקוד שפועלות 24 שעות 7 ימים בשבוע. הדרך הקלה ביותר למצוא פורומים בהם קהל היעד שלך נמצא הוא להשתמש בפקודות החיפוש הבאות של גוגל.

  • “מילת מפתח פורום” עו”ד נדלן פורום
  • “מילת מפתח + פורום”  עו”ד נדלן + פורום
  • “מילת מפתח + פורומים”     עו”ד נדלן+ פורומים
  • “מילת מפתח +לוח” עו”ד נדלן + לוח

לאחר שהגעת לפורום המתאים חשוב לשים לב איך הפורום מחולק לחלקים: כל חלק מהסעיפים הללו הם מילות מפתח פוטנציאליות שתוכלו להוסיף לרשימה שלכם.

לדוגמה: הקלדתי את הביטוי עורך דין + פורום” הגעתי לפורום באתר:

https://www.din.co.il/forum/lawyers.asp

בתחומים אני בוחר את התחום הרלוונטי, למשל: מקרקעין ונדל”ן.

בתוך תחום מקרקעין ונדל”ן אני בוחר בתחום שמעניין אותי,  למשל: פורום תכנון ובנייה.

טיפ חשוב: בתוך פורום תכנון ובניה צריך לבדוק באופן יסודי יותר כמה מהשרשורים שמוצגים, כדי למצוא נושאים ספציפיים שקהל היעד שלך משתוקק להשיג מידע – כל שרשור הוא נושא בפני עצמו ששווה להתעמק כדי למצוא את מילות המפתח שיניבו תוצאות הכי טובות.

לסיכום, תוכלו לקבל רעיונות מגוונים וטובים למילות מפתח רלוונטיות מוויקיפדיה, ,Quora ערכים קשורים, יוטיוב, פורומים, אתרי שאלות ותשובות, השלמה אוטומטית של יוטיוב וגוגל שישמשו לקידום העסק שלך ברחבי הרשת.

פרק 3:

כלים למחקר מילות מפתח

במרוצת השנים צברתי ניסיון עשיר בקידום אתרים ובדקתי עשרות כלים באופן אישי. בפרק זה אחשוף בפניכם את הכלים למחקר מילות מפתח  הטובים ביותר שיעשו לכם חיים קלים ויספקו לכם את הנתונים הכי מדויקים בכל השפות, ובמיוחד בשפה העברית. 

כלי מילות מפתח של גוגל

מתכנן מילות המפתח של גוגל הוא כלי אפקטיבי לביצוע מחקר מילות מפתח  המעניק לך מידע חשוב אודות: התנועה באתר, מספר החיפושים החודשי למילות מפתח, תחרותיות, ביטויים ומילות מפתח פוטנציאליות ועוד.

היתרון של מתכנן מילות מפתח טמון במידע הרב שהוא מספק בעבורנו. מנגד, החיסרון שלו טמון בעובדה שהוא מספק את הנתונים המלאים אך רק למשתמשים בעלי קמפיין פעיל של מודעות ממומנות בגוגל, ואם אין לכם מודעה ממומנת? תקבלו הערכה גסה של הנתונים.

“מתכנן מילות המפתח של גוגל” הוא כלי מצוין בעבורך במידה ויש לך קמפיין פעיל של מודעות, אפשר לקבל ממנו רעיונות יצירתיים למילות מפתח שיש להן הרבה חיפושים חודשיים.

SEMrush

נחשב ל”אולר השוויצרי” של השיווק הדיגיטלי. Semrush מאגד בתוכו מעל 50 כלים פנימיים ומספק תובנות נהדרות עבור כל מה שתצטרכו לאסטרטגיית השיווק הדיגיטלי שלכם, בין היתר הכלי מכיל שלושה כלים עבור מחקר מילות מפתח, אם אתם מוכנים להשקיע בכלי שיחסוך לכם זמן אז לכו על זה.

כלי פנימי 1: סקירת מילת מפתח(Keyword overview)

  • מנוי חודשי המכיל את הכלים למחקר מילות מפתח עולה בסביבות 100$ לחודש אבל אם תרצו להשתמש בכל היכולות המופלאות של הכלי הזה התשלום יעלה באופן דרמטי ויגיע למחיר חודשי של 300$ ויותר.
  • ישנם כלים כמו: SEO Writing ,Assistant שלא מספקים תמיכה מלאה בשפה העברית.
  • ישנם כלים שלא מספקים את הנתון החשוב של רמת הקושי שבה נכתב הטקסט שמבאר האם כל אדם יכול להבין את הטקסט או שצריך תואר בהנדסה גרעינית כדי לבין אותו.
יתרונות חסרונות
  • מספק את נפח החיפוש-ים של הביטוי שאתם מחפשים.
  • מספק קושי בדירוג המילה.
  • מספק רמת תחרותיות ומחיר למודעות ממומנות.
  • מעניק וריאציות של מילות מפתח עבור מילת מפתח שאתם מחפשים.
  • מספק שאלות שנשאלות עבור אותה מילת מפתח שאתם מחפשים.
  • מגלה מילות מפתח שקשורות לאותה המילה שמתאימה בעבורך.
  • מספק לך את מילות המפתח המדויקות של האתר המתחרה כדי שתוכלו לראות אילו מילות  מפתח כדאי לכם לדרג.
  • מספק את כל האתרים המתחרים עבור מילת מפתח מסוימת.
  • מספק הודעות ממומנות לאותה המילה.
  • מנוי חודשי המכיל את הכלים למחקר מילות מפתח עולה בסביבות 100$ לחודש אבל אם תרצו להשתמש בכל היכולות המופלאות של הכלי הזה התשלום יעלה באופן דרמטי ויגיע למחיר חודשי של 300$ ויותר.
  • ישנם כלים כמו: SEO Writing ,Assistant שלא מספקים תמיכה מלאה בשפה העברית.
  • ישנם כלים שלא מספקים את הנתון החשוב של רמת הקושי שבה נכתב הטקסט שמבאר האם כל אדם יכול להבין את הטקסט או שצריך תואר בהנדסה גרעינית כדי לבין אותו.

כלי פנימי 2: כלי הקסם של מילות המפתח (Keyword magic tool)

“כלי הקסם של מילות מפתח” מספק אינטגרציה לכל התובנות של כלי 1  – “סקירת מילת מפתח”. במערכת אחת בלבד ניתן לקבל נפח חיפושים, טרנדים, קושי בקידום, תחרותיות, מחיר לכל  קליק במודעות ממומנות ונתונים אודות איך מילה מופיעה בתוצאת החיפוש (serp)  לשלב בין מילות שאלה לווריאציות שונות המכילות מילים קשורות למילות המפתח המרכזיות.

כלי פנימי 3: ניהול מילות מפתח (Keyword Manager)

לאחר שבחרת ביטויים ב-  Keyword  magic toolחשוב לשמור אותם ב”ניהול מילות מפתח” שתעניק לך  מידע עדכני אודות כל הפרמטרים של מילות המפתח.

כלי לניהול מילות מפתח טומן בחובו יתרונות רבים הוא מספק מידע רב אודות: מפתח ראשיות ומשניות, נפח החיפושים, טרנדים, עלות קליק למודעה, תחרותיות, קושי בקידום, והיכן הביטוי יכול להופיע בתוצאות החיפוש בגוגל (serp) לדוגמה: מיקום המילה בגוגל, מפה עם תוצאות מקומיות אורגניות, תוצאות חיפוש אורגניות המסומנות בדירוג כוכבים ויש עליהן ביקורות, קישורים מקדמים, רשימת שאלות רלוונטיות, סדרת מודעות ממומנות ועוד.

חסרונות: נכונות הנתונים שהכלי מציע עבור מילות מפתח בשפה העברית  הם 95%

תוכניתות עלות חודשיתת עלות שנתיתות המלצה לתוכנית שמתאימה למילות מפתחת
Pro $99.95 $999.50
Guru $199.95 $1999.50
Business $399.95 $3999.50

Ahrefs

כלי  שנוצר בתחילה למחקר קישורים (המתחרה ישירות בSemrush -) אבל עם הזמן נוספו לו מספר כלים לשיווק דיגיטלי כמו:

  • מעקב של דירוג ביטויים
  • סריקת תקלות לאתר
  • נתונים מקיפים של האתר כמו למשל: קישורים חיצוניים ופנימיים, דירוג מילות מפתח, תנועה באתר ועוד.
  • סייר מילות מפתח ותוכן
  • מחקר מקיף למילות מפתח

במדריך זה אתמקד בסייר מילות מפתח ותוכן שיכול לסייע לכם בהחלטה האם שווה לקדם את אותה מילת המפתח או להתמקד במילות מפתח אחרות.

יתרונות חסרונות
  • הסייר מראה את מילת המפתח הראשית לביטוי
  • ניתן לקבל מידע אודות נפח חיפושים
  • מספק טרנדים
  • מספק עלות קליק למודעה
  • מספק תחרותיות
  • מספק קושי קידום
  • מספק היכן המילה תופיע בתוצאות החיפוש של גוגל
  • מספק את כל האתרים המתחרים עבור מילת מפתח מסוימת
  • מספק הודעות ממומנות לאותה המילה
  • ומראה איך מילה מופיעה בתוצאת החיפוש (serp)
  • מעניק רעיונות למילת מפתח מחופשת
  • נותן לכם השלמה אוטומטית בגוגל
  • מספק שאלות של אותו הביטוי
  • הנתונים שהכלי מציע עבור מילות מפתח בשפה העברית לא תמיד מדויקים
  • הרעיונות למילות המפתח שסייר מילות המפתח מציע הן וריאציות של מילות המפתח הראשית שחיפשנו לגביהן מידע ולא מילות מפתח חדשות הקשורות למילה הראשית

בסופו של דבר אני מאוד ממליץ על הכלי הזה הוא נותן אפשרויות מדהימות לפיתוח אסטרטגיה דיגיטלית לרבות מחקר מילות מפתח מדויק.

תוכניתות עלות חודשיתת עלות שנתיתות המלצה לתוכנית שמתאימה למילות מפתחת
Lite $99 $990
Standard $179 $1790
Advanced $399 $3990
Agency $999 $9990

Ubersuggest

הכלי נקנה על ידי גורו ה – SEO ניל פאטל, בסכום של 120,000$ לאחרונה הכלי קיבל עדכונים ושדרוגים.

אוברסגסט מייצר רעיונות למילות מפתח מתוך הצעות החיפוש של גוגל והוא מעניק נתונים כגון:

  • נפח חיפוש חודשי
  • עלות לכל קליק
  • קושי קידום אורגני במילת מפתח
  • קושי קידום ממומן במילת מפתח
מחקר מילות מפתח: המדריך המלא לשנת 2023

מילות מפתח משניות שקשורות למילת המפתח ראשית

רעיונות לתוכן עבור מילת המפתח

יתרונות חסרונות
  • מדובר בכלי נגיש, ברור וקל לשימוש
  • הוא מכיל בתוכו פונקציות בסיסיות של מחקרים עבור אסטרטגיה דיגיטלית לרבות כלי מילות מפתח
  • מחיר זול
  • אפשרות של תשלום חודשי או חד פעמי לכל החיים (שיוצא הכי זול)
  • לא מספק את כל התובנות שניתן לקבל מכלים אחרים אבל לעומת המתחרים הוא זול  מאוד. (יש אמרה שאני תמיד אומר, "מה שאתה משלם זה מה שאתה מקבל" ובעבור מה שמשלמים בכלי הזה מקבלים הרבה מאוד)
  • הנתונים לא תמיד מדויקים ונכונים (אבל זה החיסרון ברוב הכלים)
תוכניתות כמות ניהול אתריםת עלות חודשיתות עלות חד פעמית / לכל החייםת
Individual 1-3 $12 $120
Business 4-7 $20 $200
Enterprise / Agency 8-15 $40 $400

לכל אחת מהתוכניות ניתן להירשם בחינם ל- 7 ימים כדי להתרשם.

keywordtool.io

כלי מדהים שנועד במטרה להעניק לך רעיונות רבים שממוקדים למילות המפתח הרלוונטיות עבורך (גם אני משתמש בכלי זה לעריכת מחקר מילות מפתח). למשל: אם אכניס את הביטוי “קידום אתרים” הוא יספק 167 ביטויים ייחודיים שקשורים  למילה הראשית כולל כל הביטויים שנמצאים בהשלמה אוטומטית של גוגל.

יש לך אפשרות לסנן, לפרט או להרחיב את התוצאות בקלות כדי למצוא את מילות המפתח המתאימות עבורך.

מספק נתונים עבור כל הפלטפורמות הפופולריות:

  • Google
  • You Tube
  • Bing
  • Amazon
  • eBay
  • Play Store
  • Instagram
  • Twitter

נתונים מדויקים מאוד (למעט אמזון) והוא יעניק לך תובנות רבות יותר ממחקר מילות המפתח של גוגל!

הכלי מספק נתונים רבים ומדויקים מאוד, כולל אינטגרציה עם Google Trends  וזאת על מנת לבצע מחקר מילות מפתח מדויק יעיל ובמהירות.

אז מה תקבלו מ-? keywordtool
  • מילות מפתח ומילים נרדפות
  • נפח חיפוש חודשי
  • טרנדים מגוגל
  • תחרותיות
  • ייצוא דוחות
  • הוספת מילות מפתח שליליות לרשימה
  • סינון המחקר על פי קטגוריות מאמזון
  • מספק מילות מפתח עבור כל השפות וכל המדינות
  • מציג שאלות שנשאלו על ידי הגולשים עבור מילת המפתח המחופשת
  • מציג השלמה אוטומטית של גוגל
אפשרויות Pro Basic Pro Plus Pro Business
נתוני נפח חיפוש
נתוני עלות קליק X
נתוני תחרותיות מ Google Ads X
פי 2 יותר מילות מפתח מהגרסה החינמית
מילות מפתח של המתחרים
ניתוח נפח חיפוש לכמה ביטויים באופן גורף
API Requests / day X X 50
מספר משתמשיםמספר משתמשים 1 5 10
עלות חודשית $89 $99 $199
עלות שנתית ישולם בתשלום אחדת $828 $948 $1908

לסיכום, לאחר שניסיתי כלים רבים Keywordtool  הוא הכלי שאני באופן אישי משתמש למחקר מילות מפתח בעבור הלקוחות שלי, הכלי קצת יקר כי הוא כלי יחיד ולא חלק ממכלול של כלים עבור עבודת הקידום הדיגיטלי אבל לדיוק הנתונים ולמהירות העבודה בכלי הזה – אין תחליף!

פרק 4:

זיהוי קושי בקידום מילות מפתח

קיים קושי בקידום מילות מפתח במצבים בהם מילת המפתח תחרותיות במיוחד, וייתכן שתתקשו מאוד להגיע לדירוג גבוה ולעבור את העמוד השני בגוגל.

לחילופין אם תמצאו מילת מפתח לא תחרותית – הסיכוי שלכם להגיע לשלושת המקומות הראשונים הוא גבוה. בחלק זה אסביר מהי תחרותיות של מילת מפתח ומדוע הפרמטר הזה הוא כל כך חשוב.

אז קדימה בואו נצא לדרך!

בתחום קידום האתרים האורגני ניתן לחלק את מילות המפתח לשלוש קטגוריות מרכזיות:

  1. ראש ((Head terms מונחים ראשיים.
  2. גוף (Body keywords) מילות מפתח בגוף
  3. זנב ארוך (Long Tail Keywords) מילות מפתח פחות תחרותיות

ראש

מילות מפתח ראשיות

גוף

מילות מפתח בגוף

זנב

מילות זנב ארוך (Longtail)
  • בדרך כלל מדובר בביטויים המכילים רק מילה אחת עם נפח חיפוש חודשי ותחרותיות גבוהים ביותר.

לדוגמה: עורך דין או ביטוח.

  • המושגים עונים על כוונת המשתמשים (search intent) באופן רחב למדי
  • מי שמחפש עורך דין יכול להיות שהוא התכוון לעורך דין פלילי, או לרשימה של עורכי דין או אפילו הגדרה של המילה עורך דין
  • המונחים הראשיים בדרך כלל אינם ממירים, כלומר אינם עונים על כוונת הגולש. וכפועל יוצא? מילת המפתח לא מקדמת אתכם והגולשים אינם נכנסים לאתר שלכם.
  • מילות מפתח שמכילות בין 2-3 מילים ומקבלות נפח חיפוש חודשי גבוה (מעל 800)
  • מילות מפתח בגוף הן ספציפיות יותר לעומת מילות מפתח ראשיות

לדוגמה: עורך דין מקרקעין, עורך דין פלילי, ביטוח לאופנוע, ביטוח חיים, ביטוח לרכב.

  • מילות מפתח של זנב הן בדרך כלל פחות תחרותיות, מומלץ לעשות בהן שימוש במקרים בהם יש לכם אתר חדש לגמרי, או שאתם רוצים להתמקד במילות מפתח שאינן תחרותיות.
מילות מפתח זנב ארוך הן מילות מפתח המכילות לרוב 4 מילים ויותר ונוטות לספציפיות.

לדוגמה: עורך דין מקרקעין בתל אביב

  • מונחים אלו אינם מקבלים נפח חיפושים חודשי גבוה. בדרך כלל בין 10-200 חיפושים חודשיים.
  • ככל שתרבו להשתמש במונחים אלו יחד בדף ספציפי - כך נפח החיפושים החודשי יעלה בהתאם – דבר שיקדם את האתר שלכם.
  • מילות מפתח בעלות זנב ארוך מהוות את רוב החיפושים באינטרנט.

מילות מפתח זנב ארוך

בטח עולה לך עכשיו השאלה: מהו הסוג של מילות המפתח הכי נכון לי? אז האמת שאין קטגוריה יותר טובה או פחות טובה, מדובר במחקר מילות מפתח שתלוי בפרמטרים רבים, ולכל סוג של מילות מפתח יש חסרונות ויתרונות. אבל יחד עם זאת כשמדובר בתחום מאוד תחרותי, אין ספק שמילת מפתח זנב ארוך תהיה פחות תחרותית בעבורך.

 

סמכות אתרים שנמצאים בעמוד הראשון בגוגל

קיימת דרך מהירה שבה אפשר להעריך את רמת התחרותיות של מילת מפתח.

קודם כל חפשו את מילת המפתח שלכם בגוגל.

לאחר מכן, תסתכלו אילו אתרים מדורגים בדף הראשון ותראו מהו שם האתר (דומיין ולא דף ספציפי)

אם הדף הראשון מורכב מאתרי סמכות חזקים מאוד כמו למשל: וויקיפדיה, אז  אולי כדאי שתתמקדו במילת מפתח אחרת  ה כי זה יהיה כמעט בלתי אפשרי להיות מדורג בעמוד הראשון ועל אחת כמה וכמה להיות מדורג בתוצאה הראשונה.

בדיקת רמת הקושי של מילת המפתח בעזרת כלים

הרוב המכריע של כלי “מחקר מילות המפתח” מציגים תחרותיות של מילות המפתח.

SEMrush

Ahrefs

Keywordtool.io

כל כלי מציגים נתונים שונים של תחרותיות אחד מהשני, היות וכל כלי מנתח את סמכותיות הדומיין וסמכות הדף באופן שונה.

בשורה התחתונה – אם כלי מילות המפתח המועדף עליך כולל תכונה לדירוג קושי של מילות מפתח, המשך עם זה – זה אולי לא הכלי מושלם, אך הוא ייתן לך מושג כללי עד כמה מילת מפתח היא תחרותית לדירוג.

פרק 5:

כיצד מחקר מילות מפתח יעזור לנו לבחור את מילת המפתח המתאימה?

יש ברשותכם רשימות של מילות מפתח פוטנציאליות – מעולה, אבל לא מספיק. אז איך תוכלו לדעת איזה מילים הכי יתאימו עבור הפרויקט והאסטרטגיה הדיגיטלית שלכם? למעשה, אין כלי שיבחר עבורכם את מילת המפתח שתתאים לכם באופן אישי. בכדי לבחור את מילות המפתח שיטיבו עימכם, חשוב לבדוק האם מילת המפתח עונה על  דרישות העסק שלך.

הבדיקה מתבצעת על פי פרמטרים שונים, בפרק זה אציג את הפרמטרים שיעזרו לכם לבחור את המילה הטובה ביותר לעסק שלכם. אז קדימה, נצא לדרך!

פרמטר ראשון: נפח חיפושים חודשי

פרמטר ראשון שחשוב להתייחס אליו הוא נפח החיפושים החודשי. למעשה, ככל שיש חיפוש גדול יותר של מילות המפתח בגוגל כך אפשר להשיג תנועה גדולה יותר לאתר העסק.

 

אך נשאלת השאלה: מה נחשב לנפח חיפושים טוב?
זכרו נפח החיפושים הוא גורם המשתנה גם ביחס לתחום העסקי שלכם.

 

לדוגמה: מילת מפתח “תרגילים לבטן תחתונה” היא מילת מפתח זנב ארוך בתחום הספורט שיש לה 1600 חיפושים בחודש.

בניגוד למילת מפתח זנב ארוך בתחום הספורט – למילת מפתח “קידום אתרים אורגני מדריך” בתחום השיווק יש רק 40 חיפושים חודשיים בלבד.

לכן חשוב מאוד להבין מהו נפח החיפושים היחסי (הגבוה והנמוך) בנישה הספציפית בתחום העיסוק שלך, ולזקק את מילות המפתח הרלוונטיות בשבילך.

פרמטר שני: שיעור קליקים אורגני

זה לא סוד שמספר החיפושים האורגנים בגוגל נמצא בירידה קלה, וזאת הודות ל-  featured snippet שקובע איזה קטעים להראות ולהבליט ואיזה לא.

שיעור קליקים אורגני - Lldigital לירן לייבוביץ קידום אתרים
הגרף נוצר באמצעות : advancedwebranking

דוגמה:  קישור לטוויטר המוצג ב- featured snippet  של גוגל כשעורכים חיפוש ל עורך דין 

כמו כן, גוגל מראה בתוצאות החיפוש יותר מודעות ממומנות מאשר בעבר:

בשורה התחתונה – נפח החיפושים החודשי נותן לך חלק קטן מהתמונה, ובכדי לקבל הערכה מלאה אודות כמה קליקים אפשר לקבל מהעמוד הראשון בגוגל, חשוב להעריך את שיעור הקליקים האורגני.

איך ניתן להעריך את שיעור הקליקים האורגני?

  1. אפשר להסתכל על דפי תוצאות במנוע החיפוש (SERP) ולבדוק את מילת המפתח הרצויה.
  2. אם ישנן תוצאות חיפוש רבות שגוגל מבליט באמצעות Featured Snippet או לחילופין מודעות ממומנות רבות המסקנה היא שלא יהיו לך הרבה קליקים גם אם העמוד יגיע למקום הראשון.

מה אפשר לעשות?

ניתן להשתמש בכלי שיסייע לך לקבל את אחוז הקליקים בקלות ובמהירות. לכלי ahref יש את האפשרות להעריך את אחוז הקליקים האורגני.

חשוב להדגיש, במקרים בהם יש למילות המפתח שיעור קליקים נמוך, אך בו זמנית אנשים רבים מחפשים אותן – לא שווה לשלול את מילות המפתח ושווה לקדם אותן. דהיינו, הפרמטר המכריע מבין השניים הוא נפח החיפושים החודשי.

פרמטר שלישי: מדד הקושי לקידום אורגני של מילות מפתח

מדד קושי של מילות מפתח, הנקרא גם “תחרות מילות מפתח”, יסייע לך להעריך את מידת הקושי לקידום מילת המפתח. הערכת מידת הקושי של מילות מפתח תעזור לך להחליט האם מילת המפתח שווה את הזמן והכסף שלך או כדאי להתקדם למילת מפתח אחרת. מדד תחרות מילות מפתח יאפשר לך:

  • ביצוע אופטימיזציה של דף אורגני באמצעות אותה מילת מפתח
  • להציע הצעה על מילת מפתח בקמפיין של Google Ads

קיימים מספר גורמים שקובעים את מידת התחרות של מילת המפתח. קושי של מילות מפתח בקידום אתרים הוא מדד למספר ואיכות הקישורים הנכנסים לעשרת הדפים הראשונים המופיעים בדף התוצאות של מנוע החיפוש (SERP) עבור אותה מילת מפתח. ניתן לראות את הדירוג של מילות המפתח בדירוג הדומיין.

מהן מילות המפתח שמומלצות לאתר חדש?

במידה והאתר שלך חדש ואין לו הרבה קישורים חשוב להתמקד בחיפוש מילות מפתח בעלות תחרותיות נמוכה. עם הזמן כשסמכות האתר תלך ותגדל אז כדאי להתמקד במילות מפתח יותר תחרותיות.

לדוגמה: באתר חדש העוסק בנישה לא תחרותית  כדאי להתמקד רק במילות מפתח של זנב ארוך, כאמור, כמוזכר לעיל.

כאשר הביטויים יותר ממוקדים הם קלים יותר לקידום. לאחר כמה שבועות האתר שלכם ימוקם בתוצאות החיפוש של גוגל במקומות גבוהים יחסית ויכניסו לכם תנועה.

עם הזמן ככל  שהאתר שלכם יצבור וותק ויבקרו בו מאות ואלפי לקוחות (תלוי בתחום העיסוק) תוכלו להתמקד במילים יותר תחרויות בעלת קושי דירוג גבוה.

פרמטר רביעי: עלות פר קליק Cpc – cost per click

מדד עלות פר קליק עונה על שאלה חשובה – האם אנשים שמחפשים במנוע החיפוש  מילות מפתח כלשהן – מוציאים כסף?

נפח החיפוש החודשי למילה הוא חשוב אבל אם לאותן מילות המפתח שהגולשים מחפשים במנוע החיפוש אין כוונה מסחרית והן אינן מכניסות כסף – אז לא שווה לקדם אותן.

לדוגמה:

כוונת חיפוש מסחרית כוונת חיפוש שאינה מסחרית
שירות או מוצר לקנייה חיפוש מידע על נדידת עופות בחורף

טיפ חשוב: לפעמים שווה להתמקד במילות מפתח שאין להן חיפושים חודשיים גבוהים אך לעומת זאת יש להן עלות לקליק גבוהה, במקרה הזה שווה לקדם את מילות המפתח כי יש להן  ROI (Return of invset)החזר השקעה גבוה

לדוגמה:

למילות המפתח: “עורך דין נכות כללית” יש רק 50 חיפושים בחודש.

אם היינו מתייחסים רק לפרמטר נפח החיפוש החודשי אז ברור שזו מילה שלא שווה לקדם אותה.

לכן חשוב מאוד להסתכל גם על המחיר לקליק  (cpc)ניתן לראות שהמחיר לקליק בביטוי “עורך דין נכות כללית”  הוא 44.67 ₪, זאת אומרת שכל פעם שלוחצים על המודעה הממומנת המפרסם משלם 44.67 ₪.

אפשר ללמוד מזה שלמרות שנפח החיפושים החודשי אינו גבוה – המחיר לקליק מפצה עליו כי בסופו של דבר הביטוי הזה כלכלי, מגדיל את מעגל הלקוחות בעסק ומכניס כסף למפרסם.

פרמטר חמישי: התאמת מילת המפתח לעסק

מדובר בפרמטר חשוב שבו ניתן לבדוק את הסיכוי שהאנשים שמחפשים את מילות המפתח יהפכו ללקוחות שלנו. כאמור, פרמטרים כגון: נפח חיפושים חודשי, תחרותיות ועלות פר קליק הם פרמטרים חשובים, אך לא פחות חשובה ההתאמה של אותן מילות מפתח לעסק.

לדוגמה: חיפוש מילת מפתח עבור לקוח שמספק שירותי עריכת דין ליזמים ולפרטיים בפורטוגל בתחום המקרקעין.

  • במקרה זה אם נבחר את מילת המפתח “עורך דין פורטוגל” הרוב המוחלט של האנשים יחפשו עורך דין שמספק שירות של קבלת דרכון פורטוגלי ולא עורך דין שמתעסק  בנדל”ן בפורטוגל. לפיכך מילות המפתח שיתאימו לשירות שהלקוח מעניק הן “עו”ד נדלן בפורטוגל”.

פרמטר שישי: מגמות מילות מפתח Google Trends

אם חשוב לך לבדוק אם למילות המפתח שבחרת יש ביקוש לאורך זמן, או לחילופין הביקוש אליהן דועך עם הזמן – כלי Google Trends יעניק לך את המענה הטוב ביותר לכך.

לדוגמה: עברתי הסמכה של ביצוע והטמעה תקנות הגנת הפרטיות האירופאיות GDPR- General Data Protection Regulation  לחברות מטעם לשכת עורכי הדין ומטעם  מכון EXIN  הולנד, ורציתי לבדוק האם הבאזז שנוצר בארץ לגבי התהליך הוא רגעי או שזה משהו חולף ב-Google Trends.

לאחר בדיקה גיליתי כי במהלך ה- 12 חודשים האחרונים ישנה עלייה בהתעניינות של מילות המפתח GDPR  ב- 7%.

כשתרצו לבדוק טרנד על נושא שאתם מעוניינים לכתוב עליו מאמר תעשו את הבדיקות הנכונות ותבדקו את כל הפרמטרים שהבאתי בפניכם, ככל שהמגמה בגוגל טרנדס תצביע על ביקוש גבוה יותר לנושא הספציפי שבדקתם כך גם התנועה למאמר שתכתבו לאתר שלכם תגדל עם הזמן.  

פרק 6:

טיפים ואסטרטגיות מתקדמות

עכשיו כשאתם שולטים ביסודות מחקר מילות מפתח, זה הזמן להציג בפניכם מספר טיפים ואסטרטגיות  למחקר מילות מפתח שאתם יכולים ליישם באופן מיידי.

מוכנים? בואו נצלול פנימה.

מינוף דירוגים של אתרים אחרים: Barnacle SEO  

Barnacle SEO היא אסטרטגיה “שמנצלת” את הסמכותיות של אתרי האינטרנט המובילים בכדי לקדם מילות מפתח תחרותיות במיוחד עבור הגברת המודעות למותג, התוכן או המוצרים.

הפעילות כוללת :

  • יצירת תכנים ופרסומם בפלטפורמות medium Quora linkdin  ועוד
  • ביצוע אופטימיזציה לגוגל עסקים
  • שימוש באתרים שסוקרים שירותים כגון: Google My Business, Facebook, yelp , Amazon ,capterra g2 crowd  ועוד
  • בלוגים אורחים -שכירת שירותים של בלוגר, Upwork, fiver
  • שימוש במילות מפתח שמאדירות ומהללות את השירות/המוצר
  • רשימת 10 / 20 (המוצרים (דוגמא : 10 המחשבים הטובים ביותר, 20 מחשבים לעסקים המשתלמים ביותר 15 המוצרים הנחשקים ביותר , )
  • הכנסת ערך בויקיפדיה
  • יצירת סרטונים שעברו אופטימיזציה למילת המפתח ביוטיוב
  • פרסום כתבות יחסי ציבור באתרי החדשות המובילים כגון: ynet, וואלה, מאקו וכדומה

שימוש באסטרטגיה הזאת נועד במטרה להעניק לכם אפשרות לקחת כמה שיותר שטח פרסומי בעמוד הראשון. כלומר מינוף דירוגים של אתרים אחרים יגרום למנוע החיפוש להתעניין בכם, להציג את העסק, השירות והמוצר שלכם בעמוד הראשון – על חשבון המתחרים שלכם.

שימוש (gsc) google search console  עבור מחקר מילים

על מנת לקבל תובנה מעמיקה בעניין מילות מפתח כדאיות ורווחיות, GSC יכול לספק לך מילות מפתח שטרם הוצגו ב- ,Google Analytics   google search consoleהוא מכרה זהב של רעיונות עבור מילות מפתח רווחיות בשבילך.

איך זה מתבצע?

יש להתחבר לחשבון שלך לעבור לדוח ביצועים (REPORT PERFOMANCE) על מנת להציג את הנתונים הרלוונטיים יש לבחור:

  • חיפוש מהרשת
  • 12 חודשים אחרונים
  • קליקים
  • הופעות (impressions)

תמיינו לפי הופעות

כאן למעשה ניתן לראות מהן מילות המפתח הפופולריות ביותר שמקבלות הכי הרבה הופעות (חיפוש בגוגל) במנוע החיפוש, אך לא בהכרח מקבלות קליקים (כניסות לאתר).

בואו נעשה ניסיון קטן: תבחרו מילת מפתח פופולרית שמקבלת המון הופעות אבל לא מקבלת קליקים ותיצרו סביב המילה תוכן מותאם עבורה. מדובר באסטרטגיה עוצמתית – מדוע? כי מדובר במילות מפתח שידוע לך שאנשים מחפשים ושיש להן התאמה טובה לתוצאות החיפוש. מה שרק נותר לך לעשות זה לפרסם תוכן שממוקד באותן מילות מפתח והתוכן יקדם את האתר.

אופטימיזציית תוכן על ידי מילים נרדפות ומילות מפתח קשורות

אז יש לך רצון לייעל את הדף שלך סביב מילת המפתח הראשית שלך, מעולה אבל לא לעצור שם. יש לך אפשרות להשיג תנועה רבה יותר של מנועי חיפוש לדף שלך על ידי אופטימיזציה סביב מילים נרדפות ומונחים קרובים זה לזה. לא ברור עדיין? אל דאגה! הבאתי לך דוגמה מהחיים האמיתיים.

לדוגמה:

  • יצרתי דף  שירות ללקוח העוסק בעריכת דין בתחום נדלן
  • כפי שניחשתם מילת המפתח העיקרית והראשית שבחרתי לאותו הדף היא ” עורך דין נדלן”

הקפדתי לפזר וריאציות של מילת המפתח הזו כמו עו”ד נדלן

בסופו של דבר הצלחתי לדרג במקום הראשון מילת המפתח ראשית עורך דין נדלן ולדרג מקום שני במילת המפתח עו”ד נדלן!

Ahrefs Content Gap – גילוי פערי תוכן בכלי ahrefs

פער התוכן הפך במהרה לאחד הפיצ’רים האהובים ב- Ahrefs. כך זה עובד: בדיוק כמו עם SEMRush, ניתן להשתמש ב- Ahrefs כדי לראות את מילות המפתח המדויקות לפי דירוג. ועם Ahrefs Content Gap, אפשר לקחת את הניתוח מתחרים לשלב הבא להכניס בין  2-3 אתרים מתחרים ולראות אילו מילות מפתח המתחרים שלך מדורגים בהן ואיך הם עושים את זה

זה יראה לך מילות מפתח שלפחות שני מתחרים שלך מדורגים בהן והאתר שלך לא.

ניתוח מילות מפתח: לפי כוונות חיפוש של המשתמשים

מחקר מילות מפתח אינו מתייחס רק למילות מפתח פופולריות, זיהוי תחרותיות ונפח חיפושים חודשי. על מנת שמחקר מילות המפתח יהיה אפקטיבי ויביא לכם תוצאות טובות בשטח – חשוב לבדוק מהי כוונת חיפוש המשתמש (כוונת קהל היעד). כלומר, חשוב להבין מהי הסיבה שהגולשים מבצעים חיפוש ספציפי. האם הם מחפשים תשובות לשאלות או אתר ספציפי, או אולי הם מחפשים שירות או מוצר צריכה.

סוגי כוונת חיפוש

  1. כוונת מידע – הגולש רוצה ללמוד משהו חדש בנושא כלשהו. שאילתות מידע עשויות לדרוש תשובה אחת או חוות דעת ממקורות רבים.
  2. כוונת ניווט – כאן הגולש יודע לאן הוא רוצה להגיע. שאילתת החיפוש עשויה להכיל שם מותג, שם מוצר, שירות מסוים, מיקום ודף ספציפי של אתר.
  3. כוונת חיפוש מחקר מסחרית – הגולש מחפש מידע השוואתי על מוצרים, שירותים שהוא מעוניין לקנות. שאילתות החיפוש עשויות להכיל ביקורות, השוואות והמלצות.
  4. כוונת חיפוש מסחרית – הגולש רוצה לבצע רכישה, הוא יודע מה הוא רוצה לקנות ומחפש איפה ניתן לקנות את המוצר שהוא מחפש, שאילתות החיפוש יהיו ספציפיות למוצרים ותיאורים כגון: זול, הכי טוב, אחריות מלאה, שירות עד הבית, מחיר וכדומה.

במהלך השנים גוגל שידרגה את האלגוריתם שלה בכדי לקבוע מה היא כוונת החיפוש של האנשים, מה הם בעצם רוצים לחפש, זאת ועוד גוגל דאגה לשפר את המיקום בדירוג הדפים שעונים על כוונת המשתמש. לכן חשוב לוודא שהפוסטים או הדפים שלך תואמים את כוונת החיפוש של הלקוחות הפוטנציאליים שלך.

מילות מפתח עקיפות לשירותים ומוצרים

מרבית האנשים מבצעים אופטימיזציה לאתר שלהם רק על בסיס מילות מפתח שקשורות מאוד למה שהם מוכרים, מדובר בטעות גדולה משתי סיבות עיקריות:

  1. מילות מפתח של מוצרים או שירותים הן בדרך כלל סופר תחרותיות.
  2. ישנן מילות מפתח רבות שאינן קשורות קשר הדוק לשירותים או למוצרים שלכם, אבל קהל היעד שלכם מחפש אותם.

הדרך הנכונה ביותר היא ליצור תמהיל מגוון של מילות מפתח בתוכן מסקרן ואיכותי שיענה על דרישת הלקוחות שלכם. חשוב לשלב בתוכן את מילות המפתח העקיפות שאינן קשורות באופן ישיר, קרוב לוודאי שהלקוח הפוטנציאלי ירכוש את השירות או המוצר שאתם מציעים.

לדוגמה:

כאמור, אני מנהל סוכנות לשיווק אורגני, אני לא עורך אופטימיזציה עבור כל עמוד באתר סביב המונחים המסחריים של השירות שאני מספק כמו “קידום אתרים” או “התמחות בקידום אתרים לעורכי דין “.

אלא  אני מתמקד במילות מפתח שקשורות באופן עקיף לשירות קידום אתרים. למשל: מה ההבדלים בין קידום אתרים לקידום אורגני, כמה זמן לוקח לקדם את האתר שלי, מודיעין דיגיטלי עבור המתחרים שלי, מחקר שוק דיגיטלי,  איך להביא יותר לקוחות לאתר שלכם, איך להגדיל את מחזור המכירות של העסק שלכם ועוד.  

למעשה, מילות המפתח הללו אינן קשורות באופן ישיר לשירות קידום אורגני שאני מספק, ישנם לקוחות פוטנציאלים רבים שבכלל לא יודעים מה זה קידום אורגני אבל מחפשים לערוך מחקר שוק,  או מחקר מתחרים ולכן פיתוח תוכן וביצוע אופטימיזציה למילות מפתח שקשורות בדרך עקיפה לשירות יענו על הצורך של גולשים אלה.

עכשיו תורכם! שמחתי לתרום לכם מהידע הרב שברשותי, אני מקווה שנהניתם ושהמדריך המלא למחקר מילות מפתח עזר לכם לבצע את מחקר מילות מפתח בדרך הטובה ביותר עבור הלקוחות שלכם והעסק שלכם. 

קידום אתרים לעורכי דין | עורך דין לירן לייבוביץ

אודות הכותב

חי, נושם וגולש אסטרטגיה ושיווק דיגיטלי למעלה מעשור. מאסטר של קידום אורגני, שמתבל עם ממומן כשצריך. בעל ידע משפטי נרחב ותואר בעריכת דין שמאפשרים הבנה מעמיקה של החוקים, הרגולציות וההשלכות של כל מה שקשור בפרסום באינטרנט. גר בנתניה אבל מרגיש בבית בכל מקום שיש בו wifi.

אני מוכן לפרויקט חדש ונראה לי שזה הולך להיות

הפרויקט שלך!

רק כמה פרטים קטנים, כדי שאוכל לחזור אליך ASAP ונתחיל לעבוד

 אפשר לשוחח על הפרוייקט גם בטלפון 054-4567-534

באתר זה נעשה שימוש בקבצי cookies. המשך גלישתך באתר מהווה הסכמה לתנאי השימוש והפרטיות באתר