מחקר שוק: המדריך המלא בשבילך!

מחקר שוק: המדריך המלא בשבילך!

תוכן עניינים

התמורות שחלו במנועי החיפוש ברחבי הרשת האינטרנטית שינו את פני העסקים לטובה. בניית אסטרטגיה שיווקית דיגיטלית, ממוקדת קהל יעד, באמצעות תוכן איכותי צברה תאוצה בקרב בעלי עסקים רבים, והתפתחה מודעות חדשה לכך שהאתר הדיגיטלי של העסק הוא מקום מצוין לאסטרטגיה, קידום אתרים ומחקרי שוק. במאמר זה נבין מהו מחקר שוק וכיצד הוא יכול להועיל ולתרום לעסק שלכם!

בראש ובראשונה, לפני ביצוע תהליך האופטימיזציה לאתר, חשוב שתבינו את הלקוחות שלכם על ידי ביצוע מחקר שוק והשגת מודיעין עסקי שבאמצעותו תוכלו לקבל תובנות חשובות אודות אופן החשיבה וההרגלים של לקוחותיכם. אין זה משנה מהו תחום העיסוק שלכם, כל עסק יכול לפתח אסטרטגיית SEO חכמה ומושכלת שתגדיל את תנועת האתר, תרחיב את מעגל הלקוחות ותמקסם את הרווחיות בעסק.

המדריך למחקר שוק הוא הצעד הראשון לקידום האתר שלכם ולבניית אסטרטגיית קידום אתרים (SEO) מוצלחת. אז קדימה, נצא לדרך!

מחקר שוק והבנה מיהו הלקוח הפוטנציאלי?

מחקר שוק לעסקים - לירן לייבוביץ אסטראגיה שיווקית דיגיטלית
מחקר שוק: המדריך המלא בשבילך!

מחקר שוק יסייע לך להבין מיהם הלקוחות שלך, איך הם חושבים, מה חשוב להם ומה מניע אותם לקנות. תחילה נפרט את סוגי מחקר השוק המרכזיים ולאחר מכן נדון כיצד הם יכולים לשמש לטובתך כמודיעין עסקי ואיכותי בבניית אסטרטגיית הקידום (SEO) לעסק שלך.

  1. מחקר שוק עיקרי – מחקר עדכני וייחודי שנתוניו הושגו באופן ישיר מבעלי עסקים ואינו פורסם בעבר. מתבצע לרוב על ידי סקרי לקוחות וקבלת מידע חשוב מראיונות מומחים ומנהיגים בתעשייה.
  2. מחקר שוק משני –מתבצע מנתונים שנאספו ונותחו ממחקרי שוק קודמים שפורסמו בעבר. מדובר במחקר בעל אופי כללי ופחות עדכני בהשוואה למחקר שוק עיקרי. למשל: דוחות מענפים רחבים נוטים להשתמש בסוג מחקר משני.

אסטרטגיית מחקר שוק שמתבצעת בתבונה, תוכל לשמש אותך הן בדוחות ראשוניים והן בדוחות משניים על מנת לקבל נקודת מבט רחבה תוובנות ספציפיות הקשורות למוצרים.

איך מחקר שוק יכול לסייע לך להכיר את הלקוח הפוטנציאלי?

  • מחקר שוק למניעת טעויות ומיקוד משאבים – עריכת מחקר שוק, מוקדם ככל האפשר, תמקד את המאמצים והמשאבים ותסייע לך בהפחתת טעויות יקרות ובצמצום הפסדים כספיים. המחקר הראשוני יעניק לך הבנה של צרכי הלקוח והוא יכול להתבצע על ידי איסוף נתונים באמצעות קבוצות מיקוד וסקרים.
  • מחקר שוק כתנאי לבניית אסטרטגיה דיגיטלית – האידיאל הוא לבנות אסטרטגיה דיגיטלית באמצעות מחקר שוק ורק לאחר מכן לבנות את האתר לעסק שלך. במידה ויש לך כבר אתר קיים ונוכחות דיגיטלית – זה הזמן שלך לקחת צעד אחורה ולבצע הערכה מחודשת על נפח המבקרים באתר, רכישות באתר, תדירות הרכישות, נגישות האתר, אופן השימוש באתר, יחס המרות ועוד. הבנת קהל היעד שלך והצורך שלו תנחה אותך באסטרטגיה הדיגיטלית שלך ותבטיח תוכן מותאם אישית המכוון לקידום אורגני יעיל ומיטבי.
  • מחקר שוק ככלי לעיצוב אסטרטגיית קידום – הבנת צרכי הלקוחות שלך באמצעות השגת דוחות מחקרי שוק איכותיים, יאפשרו לך להתחיל לעצב אסטרטגיית SEO חכמה.
  • פרסונת קהל היעד – יצירת פרסונות של לקוחות היעד שלך על ידי סיווג פרמטרים כגון: גיל, מין והרגלי קנייה על מנת ליצור מיקוד בקהל היעד האידיאלי.
  • פתרונות המוצר – מחקר שוק יסייע לך במציאת נקודות הכאב של הלקוח, בעזרתו תוכלו להבין מהי הבעיה שמצריכה פתרון וכיצד המוצר שלך יכול לפתור אותה. אנשים מוכנים לשלם עבור דברים שיקלו על חייהם.
  • מיקום גאוגרפי – חשוב לשים לב למיקום הגאוגרפי של הלקוחות שלך. האם הם מקומיים או בינלאומיים? האם עלייך להתמודד עם שפות שונות? האם יש צורך בהתאמת המוצרים שלך לתרבויות שונות?
  • הכרת המוצר – הכרת המוצר שלך חשובה. האם לאחר שביררת את צרכי קהל היעד שלך המוצר שלך מספק פתרון הולם בעבורם? האם המוצר הקיים זקוק לעדכון או התאמה? חשוב להתמקד בתכונות המוצר בהתחשב בצרכי הלקוחות שלך.

מחקר שוק ככלי להבנת הענף והמתחרים בתחום

הבנת המתחרים של העסק שלך - לירן לייבובית קידום אתרים נתניה

ביצוע מחקר משני – עריכת מחקר משני חשובה ביותר למיצוב העסק שלך בשוק התחרותי. קיימים מספר אתרים שיכולים לסייע לך בביצוע המחקר המשני, אם יש לך תקציב מספק ניתן לקנות דוחות מחקר בענף שלך. כמו כן, אתרים כגון: הוברס ואלכסה יוכלו לסייע לך לקבל תובנות חשובות בנוגע למתחרים שלך ונוכחותם הדיגיטלית. חשוב לדעת שהנתונים עלולים להשתנות (בייחוד באתרים חינמיים) מכיוון שמדובר בנתונים סטטיסטיים עם סטיית תקן, יחד עם זאת אפשר לקבל תמונה כללית בנוגע לתחרות הקיימת בתחום העסק שלך.

חקר מתחרים – דרך נוספת היא לבקר באתרים המתחרים שלך, להירשם לשירותים חינמיים שלהם ולבנות דוח ניתוח נתונים אודות מה עובד ומה לא בנוכחות הדיגיטלית של המתחרים.

בדיקת נתונים היסטוריים – יש לך יכולת לבדוק נתונים היסטוריים שעשויים לתת לך מידע חשוב אודות התנהגות השוק, אסטרטגיית מוצר, אסטרטגיית מתחרים ועוד. למחקר שוק קיימת הכרעה מכרעת בנוגע לתחרות בשוק שתשפיע באופן ישיר על אסטרטגיית הפיתוח והצמיחה בעסק שלך.

ניתוח תחרותי – מתבצע על ידי מחקר שוק משני יסייע לך בקביעת הדירוג העסקי ביחס לעסקים מתחרים, ויאפשר לך לקבוע יעדים עסקיים לצמיחה בשוק. שאלות עסקיות חשובות כגון: גודל, צרכים, סגנון חיים, העדפות שוק, סחירות המוצר או השירות, היתכנות המודל העסקי והחלופות השונות בשוק יקבלו תשובה ברורה באמצעות מחקר שוק.

קביעת אסטרטגיה עסקית שלך

לאחר קבלת מידע חשוב ויקר אודות קהל היעד, המוצרים והתחרות בתחום העסקי שלך – אפשר לתכנן את האסטרטגיה הדיגיטלית המיטבית לעסק שלך. זה לא משנה מה תחום השירות או המוצר שלך – מידע מהימן על התחום העסקי הרחב שלך ועל הנישה הספציפית הוא הכרחי לבניית אסטרטגיית קידום דיגיטלי שתהווה כבסיס איתן לעסק שלך ותמצב אותו כמוביל בתחומו בשוק.

כיום מנועי החיפוש העיקריים עוקרים מתוכם תוכן מועתק וגרוע, כתיבת תוכן ממוקד לקוח הוא חיוני מתמיד לבניית תוכנית קידום אורגנית.

אסטרטגיית התוכן בעסק שלך צריכה להיות מתוכננת וזאת על מנת שתמצב אותך כסמכות חזקה בתחום שלך וכאוטוריטה בתחום המוצרים והשירותים בעסק שלך. התוכן צריך להיות מכוון ומותאם ללקוחות שלך כך שהוא יגרום להם להתעניין ולשתף את התוכן עם עוד אנשים.

אסטרטגיה דיגיטלית מורכבת מתמהיל של תוכן בבלוגים, רשתות חברתיות וכתבות חיצוניות בכדי להפיץ את המוצרים והשירותים שלך.

בצעו מחקר שוק בתחום שלכם

גוגל מציעה את הכלי החינמי לחקר השוק המקוון הגדול ביותר AdWords  – שיספק לך נתונים מכריעים אודות השוק, המוצר והתחרות שלך. המטרה שלך היא לאסוף מודיעין מדויק באמצעות גוגל אדוורדס או על ידי רכישת דוחות האיכות הקיימים בשוק. הנתונים יעניקו לך מידע על האופן בו משתמשים מחפשים מוצרים או שירותים בענף שלך.

מחקר של חברת בקלינקו מצביע על העובדה שאתרים שמופיעים בעמוד הראשון בגוגל מקבלים 37% מסך הקליקים של המשתמשים במילות המפתח הללו. השאיפה שלך כבעל עסק היא שהאתר שלך יופיע בדירוג גבוה ככל האפשר בגוגל, לכן חשוב ללמוד כיצד לייצר תוכן מקדם שייצור דירוג גבוה וימקם את העסק שלך בעמוד הראשון בגוגל בעת חיפוש השירות או המוצר.

בנוסף, עדיף למצב את אתר החברה שלך כך שיופיע בעמוד הראשון בתוצאות החיפוש האורגני – בניגוד למיצוב האתר באמצעות קידום ממומן (בתשלום). עסקים יכולים לרכוש מודעות ולהופיע במיקום גבוה בתוצאות החיפוש באופן מלאכותי זוהי בעצם סוג של פרסומת. המודעות בתשלום מופיעות בשורות מודגשות, בדרך כלל מעל או לצד תוצאות החיפוש האורגניות.

ההבדלים בין קידום אורגני וקידום ממומן ואיך מחקר שוק עוזר לקידום אורגני 

קידום אורגני – אתרים שמופיעים בתוצאות חיפוש אורגניות עברו אופטימיזציה לדירוג גבוה במנועי החיפוש, באמצעות טכניקות אופטימיזציה למנועי חיפוש של האתר ומחוצה לו. מחקרים רבים מצאו שהגולשים נוטים לסמוך על אתרים אורגניים יותר מאשר על אתרים ממומנים. על פי דיווח של Search Engine Watch אתרים בקידום אורגני מקבלים תנועה גדולה יותר ב-94% בהשוואה לאתרים שמבצעים קידום ממומן.

קידום ממומן – אתרים שמופיעים בתוצאות החיפוש הממומנות הם אתרים שמשלמים פר כל קליק שנלחץ במודעה הממומנת שלהם (PPC) על מנת לקבל תנועה לאתר שלהם. בקידום ממומן המפרסמים מציעים הצעות מחיר למילות מפתח עבור האתר שלהם בכדי שיופיעו בתוצאות החיפוש בתשלום. הקידום הממומן מתבצע על סמך ממוצע חיפושים שבוצעו על ידי משתמשים בעבר.

בעזרת מחקר שוק ניתן להבין את התנהגות השוק המקוון, וללמוד את הדברים הבאים:

  • דרישה למוצר/שירות של העסק– באיזו תדירות מחפשים באינטרנט כל חודש או שנה את סוג המוצר או השירות שמציעה החברה שלך?
  • מודעות למותג –  כמה פעמים משתמשים מחפשים אחר המותג שלך באינטרנט?
  • שווקים גיאוגרפיים – השווה את הביקוש למוצר שלך במדינות שונות.
  • מחקר מילות מפתח – באילו מילות מפתח משתמשים קהל היעד שלך בגוגל בעת חיפוש המוצר שלך?
  • מילות מפתח של מתחרים – באילו מילות מפתח משתמשים המתחרים שלך באתר שלהם?

באמצעות התשובות לשאלות החשובות הללו תוכלו להימנע מטעויות קריטיות באסטרטגיית הקידום האורגני  (SEO) שלכם. זכרו שהבנת דרכי החשיבה והאופן שבו הלקוחות הפוטנציאליים שלך מחפשים אחר המוצרים שלך, הם חיוניים לביצוע אופטימיזציה מוצלחת לאתר שלך ולהשגת המרות גבוהות יותר.

הבנת הרלוונטיות של מילות מפתח בשוק שלך

מחקר מילות מפתח במחקר שוק לירן לייבוביץ אסטרטגייה שיווקית דיגיטלית
תוספת
רלונטיות של מילות מפתח במחקר שוק לירן לייבוביץ שיווק דיגיטלי
לירן ליבוביץ קידום אתרים
מחקר שוק - עורך דין לירן לייבוביץ קידום אתרים

מנועי החיפוש משתמשים בתוכנות שנקראות עכבישים או רובוטים, כאשר משתמש מזין מילת חיפוש במנוע החיפוש,  מנוע החיפוש מציג את התוכן הרלוונטי לו בעזרת תוכנות שמורכבות ממכלול כללים אלגוריתמים. התהליך של הרובוטים במנועי החיפוש הוא מדויק מבחינה מדעית ועונה על צרכי החיפוש של הגולשים המגוונים.

מילות מפתח שנבחרו על ידי מנועי החיפוש מצביעות על כוונות שונות. מילות מפתח עם כוונת חיפוש מסחרית יכולות להיות בעלת השפעה משמעותית על הרווחיות של העסק. לעומת זאת יש מילות מפתח עם כוונת חיפוש מידע שמטרתן אינה מסחרית ויש להן כמות חיפושים גדולה אך מנגד הכנסות נמוכות.

לדוגמה:  הביטוי "בית מלון בתל אביב" אינו חד משמעי. לא ניתן לקבוע בוודאות האם הגולש התכוון לרשימה של מלונות בתל אביב, האם הוא רוצה לדעת מקומות גאוגרפים של המלונות, או מיקומים ליד בתי המלון, או אולי הוא מעוניין בהזמנת חדר. הכוונה יכולה להיות מסחרית ובאותה מידה עשויה להיות כוונת קבלת מידע כללי שאינה מסחרית.

לעומת זאת, הביטוי "הזמנה בית מלון בתל אביב" הוא בעל כוונה מסחרית ברורה המעידה שהגולש מחפש  להזמין חדר בבית מלון בתל אביב.

לחילופין הביטוי "בתי מלון בתל אביב חוות דעת" מעיד על כוונה מסחרית אך על גישוש וסריקה של חוות דעת וביקורות מראש.

בדוגמאות המוזכרות לעיל, ניתן להבין מהי כוונה מסחרית – כל עסק כלכלי שמטרתו להרוויח צריך למקד את מילות המפתח שלו לכוונה מסחרית בלבד ולא לצורך מידע כללי.

כיצד מילות מפתח משפיעות על תוצאות החיפוש?

דירוג האתרים במנועי החיפוש מתבצע על פי אופטימיזציה הקשורה למילות מפתח:

אופטימיזציה בתוך האתר – בעת בניית האופטימיזציה בתוך האתר שלך, חשוב להשתמש במילות מפתח בכותרת האתר, תגי H1, תוכן העמוד, תגי מטא, תגי alt ועוד.

 

אופטימיזציה מחוץ לאתר – לצורך אופטימיזציה מחוץ לאתר חשוב לבנות קישורים ולהשתמש במילות מפתח רלוונטיות כטקסט העוגן כמו הודעות הבלוג או דף נחיתה.

למאמר המקיף על קישורים 

מחקר השוק יסייע לך בביצוע אופטימיזציה באתר בקביעת פרמטרים כגון:

  1. כוונה מסחרית – האם למילות המפתח יש כוונה מסחרית?
  2. מיקום גאוגרפי – האם מילות המפתח נוטות לאזור גאוגרפי באזור מסוים? למשל, עורך דין נדלן בתל אביב.
  3. מגמות גוגל טרנדס – איך מילת המפתח מתקדמת עם השנים? האם היא זוכה לחיפושים גבוהים? מתי? וכדומה.
  4. מילות מפתח של המתחרים – מהן מילות המפתח המובילות בקרב המתחרים בתחום?
  5. מיקוד מוצר או שירות – מילות המפתח יכולות להיות ממוקדות מוצר או שירות מסוים. למשל: "תרגום נוטריוני לגרמנית".

ביצוע מחקר מילות מפתח יסייע לך לדעת מה קהל היעד שלך מחפש. בעזרתו אפשר לאמוד את הביקוש למוצר או לשירות שלך, לחשוף שווקים חדשים לתוך הנישה שלך. מחקר מקדים של מילות מפתח הוא תנאי הכרחי לבניית אסטרטגיית קידום (SEO) מיטבית, והוא קריטי להצלחה העסקית שלך.

 

חקר מתחרים: הערכת המתחרים שלכם בשוק

מחקר מילות מפתח עלול להסתבך על ידי גורמים שקשה לחזות מראש, כמו למשל: האפשרות שחברות מסוימות תופסות מגזרים חדשים או נישות של מגזרים קיימים.

בעוד שכלי מילות מפתח כמו: Google Adwords ואחרים יכולים לסייע לך לקבוע את מספר החיפושים למילת מפתח מסוימת, ישנה עדיפות לקבלת המספרים כהערכות תקופתיות. הנתונים הטובים והאמינים ביותר נערכים לאורך תקופה ארוכה של פעילות הגולשים ומהווים ממוצע מוצלח של חיפושים שבוצעו.

בנוסף, עבור מילות מפתח שקשורות לתעשיות חדשות, שירותים או מוצרים חדשים – כלים למחקר למילות מפתח עשויים להיות לא מדויקים עקב מחסור במידע. למרות זאת, אין זה מעיד שגולשים לא מחפשים את השירות או המוצר שלך.

שימוש במודיעין עסקי דיגיטלי חכם יקבע מי הם הלקוחות הפוטנציאלים שלכם. כמו כן, אנליסטים מנוסים יכולים לעזור לך להיכנס למוחות של הלקוחות הפוטנציאלים שלך ולבנות עבורם אסטרטגיית קידום אתרים לעסקים.

כיצד המתחרים שלך משתמשים במילות מפתח לקידום אתרים?

בעת חיפוש מילות מפתח למיקוד, כדאי לך לבחון את נוכחות המתחרים. כאשר במקרים בהם יש תחרות גדולה ניתן להסיק את הדברים הבאים:

  1. ביקוש גבוה – השוק בו אתה מוכר את השירות שלך או המוצרים שלך הוא מבוקש, מה שאומר שיש לך את הבסיס הנדרש להתמקד במילים אלו, אבל גם המתחרים שלך משתמשים באותם המילים לדירוג האתר שלהם.
  2. בידול מילות המפתח – חשוב לגייס חשיבה יצירתית ואסטרטגית כדי לבדל את בחירת מילות המפתח שבחרת לעומת המתחרים שלך
  3. תחרותיות – ככל שהתחרותיות גבוהה יותר כך גם עבודת הקידום ארוכה יותר, ייקח לך יותר זמן להגיע לדירוג במקומות הגבוהים.

באמצעות כלי למחקר מילות מפתח תוכלו להעריך מהי דרגת הקושי של מילה ספציפית לדירוג. יחד עם זאת חשוב לזכור שהמספרים הללו הם אומדנים שתפקידם להנחות אותך ביצירת קמפיין. לכן חשוב תמיד להיות עם יד על הדופק – לעקוב, לצפות ולשפר את הקמפיין שלך על מנת שהוא יניב את התוצאות הרצויות.

מחר שוק ואסטרטגיה שיווקית - לירן לייבוביץ

 אסטרטגיה שיווקית – תנועה מול המרות 

הפניית תנועה לאתר שלך היא חלק אחד מהתוכנית האסטרטגית לקידום ושיווק דיגיטלי. החלק השני והחשוב ביותר הוא כיצד לגרום לתנועה להמיר. אם המטרה שלך היא הגדלת מכירות, חשוב לספק הצעה רלוונטית ללקוחות הפוטנציאליים שלך באופן כזה שהם יקנו כשהם יגיעו לאתר שלך.

דבר אחד שמשווקים דיגיטליים צריכים להבין הוא שכמות תנועה גדולה היא לא בהכרח המרות גדולות. אם לא תהיה לך הצעה רלוונטית מדובר בבזבוז זמן המבקרים שלך.

כדי שתוכלו לקבל המרות טובות אתם צריכים להציע לגולשים שמבקרים באתר שלכם: הצעה משכנעת שמכוונת לקהל היעד שלכם בערוץ השיווק והמכירה הנכון. בואו נבחן כיצד כל אחד מהפרמטרים ישפיע על מחקר שוק איכותי ויוביל לקידום אתרים לעסקים קידום אתרים למשרדי עורכי דין אפקטיבים :

  1. הצעה משכנעת – ההצעה שלך חייבת להיות משכנעת ומועילה לשוק שלך. באמצעות מחקר שוק, יש באפשרותך לקבוע האם המוצר יהיה להיט או כישלון חרוץ. המוצר או השירות שלך אמורים לספק פתרון לבעיות השוק בתחום שלך. לפני שלב פיתוח מוצר או הרחבה, כדאי לגלות מה השוק שלך מחפש על ידי ביצוע מחקר שוק באיכות גבוהה.
  2. קהל היעד – קהל היעד שלך צריך למצוא את ההצעה, להבין שהיא מועילה לו, לרצות לרכוש את המוצר או השירות שלך ולהיות מוכן לשלם על זה. למשל: אם יש לכם עסק לשיווק, האם תעדיפו לקדם אותו למזכירה, מנהלי מחלקות שיווק, למנכ"ל או לבעלים? התשובה המתבקשת היא ארבעתם, אבל בחברות רבות מקבלי ההחלטות בעניין רכישה הם מנהלי כספים או מנהלי רכש. לכן חשוב לברר מי מקבל ההחלטות בחברה על מנת שלא תבזבזו זמן ואנרגיה מיותרים. בעזרת שימוש במחקר שוק תוכלו להפחית את הסיכונים ולבנות אסטרטגיית קידום אתרים שתחשוף את קהל היעד הספציפי שלכם.
  3. ערוץ השיווק הנכון – באיזה ערוצי שיווק קהל היעד שלך מחפש את המוצרים שלך? באינטרנט, חנויות בגדים, האם המוצר זמין בכל ערוצי השיווק. בעזרת מחקר שוק תקבלו את המידע המדויק בנוגע לערוצי השיווק והמכירה הספציפיים לעסק שלך.

הקשר בין מחקר שוק לתוכן

התוכן של האתר שלך צריך להיות איכותי ומשכנע על מנת לזכות בנאמנות הלקוחות. יצירת תוכן משכנע, מעניין וייחודי שיעניק ערך מוסף עבור קהל היעד שלך ישפר פלאים את ההמרה ויגרום לעלייה במכירות בעסק שלך.

התוכן מהווה את המסר שלך לקהל היעד שבא לידי ביטוי באמצעות מילים. ניתן להעביר את התוכן באמצעות בלוג, ספרים אלקטרוניים, מצגות, פודקאסטים, סמינרים והרצאות דיגיטליות ועוד.

מחקר שוק ומודיעין עסקי מהימן יוכל לסייע לך לכתוב תוכן שמותאם להרגלים ותחומי העניין של קהל היעד שלך.

בעת יצירת התוכן לאתר כדאי לשאול את השאלות הבאות:  כיצד התוכן שלך יטיב עם הגולש? מה הערך המוסף שלו? מה מעניין את קהל היעד שלך?

התוכן חייב להיות מעניין, ובמידה ולא הוא עלול לפגוע בהמרות שלך. לכן חשוב להגדיר אסטרטגיית תוכן נכונה שתועבר ללקוחות הפוטנציאליים (קהל היעד) שלך באמצעות רשתות חברתיות או שיתופי פעולה עם אתרים אחרים.

מה התפקיד של דפי נחיתה באתר שלך?

דפי נחיתה ואסטרטגיה שיווקית דיגיטלית - לירן לייבוביץ

האופן שבו מבקרים מקיימים אינטראקציה באתר שלך הוא נושא נוסף שעליך לשקול. בתחום השיווק הדיגיטלי ידוע מזה זמן רב שתוכן מסוים מומר טוב יותר מאחר. לכן חשוב לבדוק מיקומים שונים לתוכן  באתר שלך ולעקוב אחר אופן פעולה של המשתמש כדי לקבוע איזה מקום יהיה אופטימלי עבור התוכן.

דפי נחיתה שונים המיועדים לגולשים שונים היא קריטית להבנת התנהגות המשתמש ובסופו של דבר הגדלת ההמרות שלך. ניתן להתאים באופן אישי את דף היעד שלך באמצעות תוכן שונה ולהציג אותו בזמנים, שווקים ויעדים שונים כדי לבדוק את יעילותו.

מהם התכונות ההכרחיות לדף נחיתה שממיר למכירות?

  1. נקודת מכירה ייחודית – לקוחות פוטנציאליים קונים פתרונות לבעיות שלהם. אם חקרת את השוק שלך, עליך לדעת אילו אתגרים מתמודדים עם לקוחות היעד שלך ולהיות מוכן להציע ערך ושירותים שיובילו אותם לשלם עבור הפתרונות.
  2. בידול – עליך לשאול מה מבדל אותך מהמתחרים שלך? מה היתרון היחסי שלך? הבידול צריך להיות ברור בדף הנחיתה שלך. מחקר שוק ינחה אותך בפיתוח מותג ייחודי המותאם באופן אישי לקהל היעד שלך.
  3. כותרות מסקרנות ומעוררות עניין – חשוב למשוך את תשומת לב המבקרים שלך עם כותרות מסקרנות. הכותרות שלך צריכות להיות מעודכנות על ידי מחקר שוק: הן צריכות להיות נמרצות, ישירות ולסקרן את קהל היעד שלך ולגרום לו לקרוא את התוכן. תשומת הלב של גולשים יכולה להיות קצרה וכותרת יבשה עלולה להעלות את אחוז נטישת הגולשים מהאתר. אם אין לך את הכישורים לספק כותרות תמציתיות ומסקרנות שמושכות תשומת לב, מומלץ להיעזר בשירותיו של קופירייטר או כותב תוכן מקצועי .
  4. תוכן מנצח – בדף הנחיתה חשוב להציג לקהל היעד מהו המוצר או השירות שלך, ואם יש לך סרטוני הדרכה, ספר אלקטרוני או תוכנה כלשהי שמיועד לקהל היעד.
  5. פנייה לרגשות הלקוח – חשוב לפנות לרגשות הלקוחות הפוטנציאליים שלך ולהדגיש את הפתרונות שלך לצד היתרונות. שימוש במחקר שוק מהימן הוא הליבה לאסטרטגייתSEO שתייצר תוכן מנצח.
  6. הימנעו מעומס גרפי ותוכן בדף הנחיתה – דף הנחיתה צריך להיות קליל, קצר וקולע וברור. חשוב להימנע מעומס בצבעים, גופנים, תכנים שחוזרים על עצמם ותמונות לא רלוונטיות. איכות התוכן חשובה יותר מעומס וויזואלי וגרפי – תהיו חדים, ממוקדים וברורים.
  7. אמינות – חשוב לשדר אמינות בדף הנחיתה על ידי המלצות וחוות דעת מלקוחות מרוצים. ניתן להשתמש בתמונות של לקוחות מרוצים בדף הנחיתה והמלצות כתובות מלקוחות שאישרו לך לפרסם את המלצתם – כל אלה יכולים להשפיע לטובה על ההמרות.
  8. דף נחיתה ייעודי למוצר – אם יש לך מגוון פתרונות, שירותים ומוצרים בעסק – לכל אחד מהם צריך להיות דף נחיתה שמותאם לקהל היעד באופן ספציפי.
  9. בקשו את המינימום האפשרי מהמבקרים בדף הנחיתה – דף הנחיתה הוא לא המקום לשאול הרבה שאלות, המטרה העיקרית של דף הנחיתה היא להוביל את הסיכויים שלקוחות פוטנציאלים ישאירו פרטי התקשרות כמו: טלפון ומייל.
  10. הנעה לפעולה – עליך להניע לפעולה. מה חשוב לך שהלקוחות יבצעו בדף הנחיתה? האם עליהם להירשם להדרכה, להשאיר מספר טלפון, מייל או פשוט לקנות את המוצר שלך. חשוב להגיד למבקרים בדף הנחיתה מה לעשות בדרך של הדגשת מילת ההנעה לפעולה בגופן מרשים ובולט.

עיצוב אתר מוביל להמרות: מראה טוב משפר את קידום האתר שלך

ממשק משתמש - לירן לייבוביץ שיווק דיגיטלי

  • עיצוב אתר – אתר האינטרנט שלך הוא האינטראקציה הראשונה שיש ללקוחות פוטנציאליים עם העסק שלך באינטרנט. כידוע, אין הזדמנות שנייה לרושם הראשוני. עליך ליצור אתר אינטרנט בעל עיצוב מקצועי כדי לספק את התוכן שלך ולבנות יחסי אמון עם הלקוחות הפוטנציאליים שלך. לאחר ביצוע מחקר שוק איכותי והגדרת תוכנית אסטרטגית עבור קידום האתר שלכם (seo) עיצוב גרוע יכול לחבל בכל העבודה המשמעותית הזו. עיצוב אתר גרוע מוביל להפחתת המרות, גם במקרים בהם המוצר מדהים.
  • נגישות המידע – עליך להיכנס לראש של הגולשים העתידיים באתר שלך ולחשוב על המידע שהם יחפשו באתר שלך, כיצד הם ינווטו ואיזה פעולות אחרות הם יצטרכו לנקוט. המידע ללקוחות הפוטנציאליים צריך להיות נגיש וברור.
  • הימנעו משימוש בתמונות כבדות – שימוש בתמונות כבדות ואלמנטים כבדים של פלאש באתר שלך עלול לשבש את חוויות הגולשים, שיכולים לנטוש את האתר ולהפחית את הקידום האורגני שלו עקב טעינה איטית של האתר.
  • מהירות האתר – תכווצו ותקטינו סרטים ותמונות על מנת להשיג טעינה מהירה, עיצוב אתר מודרני שעבר אופטימיזציה למחשבים נייחים, ניידים וטאבלטים ישפר את המעורבות של קהל היעד ויוביל להמרות גבוהות יותר. השתמשו בכלי המהירות של גוגל לקבלת הצעות לשיפור מהירות האתר.

בסופו של דבר חשוב שהלקוחות הפוטנציאליים והלקוחות הקיימים יקבלו חוויה נעימה, איכותית וברורה.

חווית המשתמש והמרות

חוויית המשתמש (user experience – ux)  מתייחסת לאופן שבו קהל היעד ולקוחות חווים את המותג, המוצר והשירות שלך. חוויית משתמש טובה ומשופרת מושפעת משיווק חכם. נקודת הכניסה לחוויית המשתמש היא אספקת פתרון ייחודי בערוץ השיווקי הנכון להצגת המותג שלך.

האתר שלך צריך להכיל תוכן משכנע שהוא אינפורמטיבי ומכוון קהל יעד שצריך לראות בבירור את היתרון במוצר או השירות שלך על פני המתחרים בשוק. עליך לחשוב על הלקוחות שלך בכל שלבי אספקת המוצר. מחקר שוק איכותי יאפשר לך לתכנן את חווית המשתמש באופן המיטבי. אסטרטגיית ה-SEO שלך היא חלק מרכזי באסטרטגיה העסקית שלך – השתמשו במודיעין עסקי לביסוס מערכת היחסים עם הלקוחות שלכם.

קמפיין שיווקי

מעקב אחר הקמפיין השיווקי הוא חשוב ביותר על מנת לבחון האם הוא מחזיר את הוצאות השיווק (ROI)  ניתן להשתמש בכלים שונים לניתוח נתונים ולמעקב אחר קמפיינים של  SEOוהמרות. לדוגמה: מעקב יעזור לך לזהות אזורים שצריך לערוך להם אופטימיזציה שתאפשר לך להגדיל את המכירות שלך. חשוב לבדוק דפי נחיתה שונים כדי לבחון איזה מהם ממירים בצורה הטובה ביותר.

בהתאם לנתונים שמתקבלים מהמעקב אחר הקמפיין השיווקי – אפשר ללמוד ולבצע שינויים בהתאם על מנת להגדיל את ההמרות. חשוב לבדוק את עיצוב האתר, השפה, מיקום גאוגרפי, SEO, נגישות האתר ועוד. בדיקה ומעקב מעניקים לך ידע חשוב אודות האתר שלך ומאפשרים לך לעדכן את אסטרטגיית ה-SEO לפי הצורך.

מחקר שוק סיכום 

עדכון מחקרי שוק הוא נדבך חיוני להצלחת העסק שלך. הבנה מעמיקה של התחרות והדינמיקה בתחום שלך תסייע לך למזער סיכונים, להגדיל את הסיכויים להצלחה ארוכת טווח ולשמר את ההצלחה לתקופה ארוכת טווח ולהימנע ממלכודות מיותרות, בהצלחה.

קידום אתרים לעורכי דין | עורך דין לירן לייבוביץ

אודות הכותב

חי, נושם וגולש אסטרטגיה ושיווק דיגיטלי למעלה מעשור. מאסטר של קידום אורגני, שמתבל עם ממומן כשצריך. בעל ידע משפטי נרחב ותואר בעריכת דין שמאפשרים הבנה מעמיקה של החוקים, הרגולציות וההשלכות של כל מה שקשור בפרסום באינטרנט. גר בנתניה אבל מרגיש בבית בכל מקום שיש בו wifi.

אני מוכן לפרויקט חדש ונראה לי שזה הולך להיות

הפרויקט שלך!

רק כמה פרטים קטנים, כדי שאוכל לחזור אליך ASAP ונתחיל לעבוד

 אפשר לשוחח על הפרוייקט גם בטלפון 054-4567-534

באתר זה נעשה שימוש בקבצי cookies. המשך גלישתך באתר מהווה הסכמה לתנאי השימוש והפרטיות באתר