קישורים חיצוניים: כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול!

תוכן עניינים

קישורים חיצוניים הם קישורים שיוצאים מאתר אחד ונכנסים לאתר אחר ברחבי הרשת הדיגיטלית. למעשה, מנועי החיפוש מתייחסים לקישורים חיצוניים כאל סוג של "הצבעות" לדף ספציפי ברשת, ודפים בעלי מספר גבוה של הצבעות נוטים לדירוג אורגני גבוה – דבר שיש ביכולתו לקדם את האתר שלך לעמוד הראשון בגוגל.

 

החשיבות הגבוהה של קישורים חיצוניים לאתר אינטרנט

קישורים נכנסים נחשבים, כאמור, להצבעות מאתרים אחרים ברחבי הרשת. לכל אחד מהקישורים הללו יש פוטנציאל לחזק את הסמכות של האתר שלך במנועי החיפוש ולהוות סממן חיובי לתוכן שימושי, אמין ובעל ערך גבוה לגולשים. חשוב לזכור שככל שהאתר שלך יכיל יותר הצבעות מאתרים פופולריים, כך הדירוג שלו יעלה במנועי החיפוש.

מספר קישורים

על פי גוגל, מנוע החיפוש המוביל בעולם – קישורים חיצוניים נחשבים לגורם קריטי בדירוג האתר שלך.

אילו סוגי קישורים הם איכותיים ובעלי ערך גבוה?

חשוב להבדיל בין קישורים נכנסים איכותיים שיקדמו את האתר שלך לבין קישורים מזיקים ורעילים שעלולים לפגוע בו. על מנת שאתר ידורג בדירוג גבוה חשוב להתמקד בקישורים איכותיים ברמה גבוהה. קישור איכותי עשוי להיות בעל השפעה רבה יותר מאשר 1000 קישורים בעלי איכות נמוכה. בנוסף, קישורים נכנסים איכותיים מכילים את אותן תכונות מפתח.

מידענות ככלי למודיעין עסקי מחקר מתחרים בשיווק דיגיטלי

מהן תכונות המפתח של קישורים איכותיים?

1. הקישורים מגיעים מאתרים סמכותיים ואמינים

מנועי החיפוש יודעים היטב מהיכן מגיעים הקישורים לאתר שלך. אם יש לך באתר קישור שנכנס מאתר סמכותי – הסמכותיות והאמינות יעברו באופן אוטומטי גם לאתר שלך. לחילופין, אם יש לך באתר קישור מאתר שיש לו רושם שלילי והוא נתפס כלא אמין, עלולה להיות לו השפעה לרעה על האתר שלך. אין ספק שעדיף לך לקבל קישור מאתר סמכותי כמו: YNET, ישראל היום, וואלה ולא מאתרים אחרים שנועדו רק לצורך קישורים.

לידיעתך, מנוע החיפוש של גוגל מדרג אתרים לפי מידת האמינות והסמכותיות שלהם, וככל שיהיה לאתר אמינות וסמכותיות גבוהה הוא יעביר את הסמכותיות שלו גם לאתר שלך באמצעות הקישור. 

כלי ahrefs יכול לבדוק את ציון האמינות והסמכותיות של קישורים שיוצאים מאתרים, למשל: אתר ישראל היום נחשב לאתר סמכותי ואמין, ולכן גוגל נותנת דירוג גבוה לקישורים שיוצאים מהאתר הזה. לאחר שקישרתי את האתר של ישראל היום לאתר של אחד מלקוחותיי, הבחנתי תוך ימים ספורים בעלייה דרסטית בתנועה האורגנית של האתר ועלייה בדירוג האתר. השגת קישורים איכותיים היא משימה מאתגרת, אך אין ספק שהיא משתלמת בסופו של דבר. 

2. טקסט העוגן של הקישור כולל את מילת המפתח שברצונך לקדם בעמוד היעד

טקסט עוגן הנקרא גם אנקור טקסט הוא הטקסט שגלוי בקישור עצמו.

כל קישור שמקשר לאתר שלך צריך להכיל "טקסט עוגן" של מילות המפתח של העמוד אותו ברצונך לקדם. למשל: מחקר שנערך לאחרונה מצא קשר בין דירוג מילות מפתח לבין טקסט עוגן של אותה מילת מפתח.

חשוב לשים לב שגוגל בודקת את הטקסטים באמצעות אלגוריתם פינגווין ו"מענישה"  במקרים הבאים:

  1. הטקסט באתר מכיל יותר מדי קישורים שמקשרים לאתר שלך.
  2. ביטויים מדויקים שנחשבים למילות עוגן ספציפיות שברצונך לקדם. למשל: אם ברצונך לקדם את מילות המפתח "עורך דין מקרקעין" תצטרך לנסח את מילת המפתח בנוסח כללי יותר ושונה במקצת, למשל: "עורך דין מקרקעין מקצועי בתל אביב".

3. הקישור נכנס מאתר שקשור לנישת העסק שלך

  1. כשאתר מקשר לאתר אחר, גוגל תבחן האם האתר עוסק באותו נושא. לדוגמה:
  • אתר של משרדים להשכרה יקושר מאתר שמכיל כתבה על משרדים להשכרה
  • אתר העוסק בשיווק דיגיטלי יקושר מאתר שמדבר על הרצאות בנושא שיווק דיגיטלי

קישורים שאינם קשורים לאותה נישת העסק של האתר המקודם, כמו למשל:  אתר של עורך דין שמקושר לאתר של לוכד יונים, במקרים אלו גוגל תיתן עדיפות לקישורים מאתרים שקשורים לנישה העסקית שלך מאשר לקישורים אחרים.

4. הלינק שמקשר לאתר שלך צריך להכיל את התגית do follow no follow

גוגל נוטה להתעלם מהכוח של הסמכותיות מקישורים המכילים תג no follow.

למרבה המזל הרוב המכריע של הקישורים באינטרנט מכילים את תג  .do followרוב הקישורים שמכילים קישורי no follow  מגיעים ממקורות של:

  • תגובות בבלוג
  • הודעה לעיתונות
  • פרסומות בתשלום

בכל מקרה, מדובר בקישורים שלא תמיד יספקו ערך מוסף לאתר שלך ולכן אין בהם שום תועלת לקידום האתר באופן אורגני.

5. הקישור הוא מדומיין (אתר) שלא קישר אליך בעבר

נניח וקיבלת קישור מאתר A. נהדר. ובכן, נגיד שאתר A ממשיך לקשר אליך שוב ושוב. האם הקישור השני, שלישי והרביעי חזקים כמו הקישור הראשון? לא. חשוב לקחת בחשבון שלקישורים מאותו אתר יש תשואות הולכות ופוחתות. עדיף לך להשיג 100 קישורים מאתרים שונים מאשר להשיג 100 קישורים מאותו אתר.

המלצות לשיטות עבודה שיתנו לך קישורים איכותיים

1. נכסים שאפשר לקשר

אם ברצונך שאנשים יקשרו לאתר שלך, חשוב שיהיו לך נכסים באתר שאפשר לקשר אליהם כמו: סרטון, פוסט בבלוג, פיסת תוכנה, חידון, סקר ועוד. במרבית המקרים הנכס שניתן לקישור שלך יהיה תוכן מדהים.

לדוגמה: כתבתי מדריך מקיף למחקר מילות מפתח, במסגרת המדריך הכנסתי את יסודות המחקר, איך מוצאים רעיונות, אילו כלים מומלצים לשימוש, זיהוי הקושי בקידום מילת מפתח ועוד, לקח לי יותר מחודש לערוך את המחקר המקיף, לאסוף את כל המידע, לבדוק את הכלים הקיימים בשוק על מנת להעניק לגולשים באתר שלי את המידע האמין, הנכון שנותן ערך עבורם, ועם הזמן יש יותר ויותר אתרים שמקשרים למדריך יקר הערך.

2. קישורים חיצוניים באמצעות מאמרים אורחים

מאמרי אורח היא הדרך הטובה ביותר להשגת קישורים לאתר שלכם.

הדרך הנכונה ביותר לקבל קישורים ממאמרי אורח:

א) כתיבה של מאמרים איכותיים ביותר לאתר שלך.

ב) פרסום מאמר האורח באתר שקשור לנישה העסקית שלך. לדוגמה: אם האתר שלי עוסק בשיווק דיגיטלי אז אני אבחר אתר מהתחום ואפרסם בו את המאמר שלי ולא אתר שקשור לנישה אחרת כמו חנות חיות.

3. פרסום האתר באינדקסים כלליים ונישתיים

קיימים אינדקסים רבים שאפשר להוסיף אליהם את האתר שלך, לרוב הם ידרשו ממך תהליך הרשמה קצר ומתן מידע אודות העסק, מילות מפתח, ומידע על האתר העסקי שלך.

4. קישורי יחסי ציבור

כתיבת כתבות באתרים הגדולים כמו: ynet ,  ,wallaישראל היום ועוד יקדם אותך משמעותית במשימת קידום האתר העסקי שלך.

5. שיווק ברשתות חברתיות

  1. מומלץ לפתוח עמוד ברשתות חברתיות שיאפשר לך לקשר את האתר שלך ולקדם אותו באופן דיגיטלי. להלן חלק מהרשתות החברתיות:
  • YouTube  – אתר פופולרי לשיתוף קבצי ווידאו שבאמצעותם ניתן לקשר את האתר שלך.  
  • Instagram – אפליקציה לשיתוף תמונות וסרטונים קצרים באמצעות פוסטים וסטורי אשר ניתן לפרסם בה את העסק שלך ולתייג על פי תגיות בנישה ספציפית.
  • LinkedIn  – רשת חברתית דיגיטלית שמיועדת ליצירת קשרים עסקיים ומקצועיים בין חבריה.
  • Twitter – רשת חברתית מקוונת שמאפשרת "לצייץ" לקרוא ולשלוח מסרים קצרים של 280 תווים במקסימום.
  • Facebook – רשת חברתית מקוונת הכי גדולה בעולם שניתן לפתוח בה עמוד עסקי ולפרסם את העסק.
  • Pinterest – רשת חברתית שבאמצעותה ניתן לחלוק רעיונות בתחומי עניין שונים ומגוונים.

6. בניית קישורים מדפים שבורים

יש לך אפשרות לבנות קישורים מדפים שבורים של המתחרים שלך. אני רוצה להראות לך שיטה קלה דרך כלי ahrefs.

  1. הצעד הראשון הוא להכין רשימה של אתרים איכותיים וסמכותיים שמובילים בנישה שלך.
  2. הצעד השני הוא לבדוק את סמכות האתר בכלי Site explorer ahrefs, לאחר מכן יש לבחור ב- best by links ב- ,pagesולבסוף לבחור בפילטר404 not found

למשל:

ניתן לראות שבאתרynet  מקושרים לעמוד השבור https://www.ynet.co.il/articles/0  93 דומיינים (אתרים), כמו כן, לחיצה על הקישור תוביל אותך לבדיקת דומיינים אשר רלוונטיים עבורך, בהתאם לנישה שבה האתר שלך פועל ולקשר אותו לעמוד השבור.

ברגע שמצאת קישור רלוונטי, עליך לשלוח מייל לבעל האתר ולכתוב לו שהקישור שהוא מקשר אליו שבור ויש בידיכם בדיוק את התוכן הרלוונטי שיחליף את הקישור השבור. אני פועל בשיטה הזאת שמביאה הרבה קישורים חדשים.

דוגמה של מייל ששלחתי לבעל האתר:

שלום

.בזמן שחיפשתי (נושא ) לקרוא , נתקלתי בפוסט  שלך , דרך אגב הוא  מעניין מאוד

.בכל מקרה, לא יכולתי שלא לשים לב לקישור השבור במאמר שלך

כידוע מאמר שמפנה לתוכן שבור או לא מעודכן , פוגע בחווית המשתמש שקורא את המאמר שלך

.הנה צילום מסך היכן נמצא הקישור

כמו כן, לאחרונה פרסמתי תוכן על [נושא]. זה עשוי להחליף טוב את  הקישור השבור / לא מעודכן

כך או כך, אני מקווה שזה יעזור לך ויהיה לך יום נהדר

תודה,

לסיכום, ישנה חשיבות רבה לקישורים איכותיים לאתר שלך, עליך לבדוק את האיכות והאמינות של הקישור לפני הקישור שלו לאתר שלך. חשוב לזכור, קישורים איכותיים יתרמו ויהיו בעלי תועלת אך מנגד קישורים רעילים עלולים לגרום לנזק בלתי הפיך לעסק שלך. לשאלות נוספות בנושא צרו קשר 054-4567534, בהצלחה.

liran-thumb

אודות הכותב

חי, נושם וגולש אסטרטגיה ושיווק דיגיטלי למעלה מעשור. מאסטר של קידום אורגני, שמתבל עם ממומן כשצריך. בעל ידע משפטי נרחב ותואר בעריכת דין שמאפשרים הבנה מעמיקה של החוקים, הרגולציות וההשלכות של כל מה שקשור בפרסום באינטרנט. גר בנתניה אבל מרגיש בבית בכל מקום שיש בו wifi.

אני מוכן לפרויקט חדש ונראה לי שזה הולך להיות

הפרויקט שלך!

רק כמה פרטים קטנים, כדי שאוכל לחזור אליך ASAP ונתחיל לעבוד

באתר זה נעשה שימוש בקבצי cookies. המשך גלישתך באתר מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר