דף הבית / פרסום ממומן בגוגל
קידום אורגני זה הדבר האמיתי, ואני יכול לדבר עליו שעות. אבל חשוב לי שהלקוחות שלי יקבלו מענה כולל לכל צרכי העסק שלהם, לכן במקרים מסויימים, האסטרטגיה השיווקית תכלול גם פרסום ממומן בגוגל. רוצה להבין מה ולמה? הנה בא ההסבר…
גוגל מאפשר למפרסמים להעלות קמפיינים של מודעות קצרות, מניעות לפעולה ומפולחות לקהלי יעד מדוייקים. לקידום הממומן הזה בגוגל קוראים אדס (google ads). השיטה נוחה ופשוטה: המודעות הקצרות שעולות בחלקו העליון של דף התוצאות או בעמודה נפרדת בצד, מופיעות רק לקהלי גולשים שפולחו (טורגטו בלועזית), כלומר לקהלים שבחרנו להתמקד בהם. למשל: אתר שמספק תלבושת אחידה לבתי ספר בת”א יפנה לקהל של הורים בגילאי 25-55, שגרים בסביבה הגאוגרפית של ת”א-יפו. אין טעם להשקיע בקהל צעיר משום שהם לא מבצעים את הרכישה של התלבושת האחידה ואין טעם לפרסם לתושבי כל הארץ, משום שהחנות מייצרת רק עבור בתי הספר התל אביביים. הרלוונטיות שהפרסום הממוקד מייצר, מגבירה את הסיכוי ליצירת הקשר עם בעל העסק.
המודל העסקי של גוגל אדוורדס עובד בשיטת PPC = Pay Per Click. בכל פעם שגולש מקליק על המודעה שלך – עליך לשלם לגוגל. ברגע שכמות ההקלקות מגיעה למקסימום התקציב שהוחלט עליו מראש – מסתיים הקמפיין.
ההקלקה על המודעה שפירסמת מובילה את הגולשים אל האתר או אל עמוד הנחיתה שלך. משם זו כבר העבודה שלך להפוך אותם מגולשים ללקוחות מרוצים.
קמפיין PPC הוא קמפיין מדיד, וניתן לדעת בדיוק כמה אנשים הקליקו על כל מודעה, מה שאומר שאם יש מודעה שלא מושכת הקלקות – מחליפים אותה, אם יש מודעה מנצחת – מקדמים אותה יותר. במילים אחרות, ניתן לבצע אופטימיזציה של הקמפיין לכל אורכו כדי להשיג תוצאות גבוהות יותר.
קידום אורגני (SEO) מבוסס על תוכן איכותי וקישורים מאתרים שגוגל מגדיר אותם כאמינים.
הקידום האורגני מייצר חשיפה קבועה לאתר שלך בלי הגבלת זמנים ותקציב של קמפיין בגוגל.
העניין הוא, שמדובר בתהליך שלוקח זמן. לכן, במקרים בהם יש לעסק צורך להגביר מכירות או להעלות מודעות בזמן קצר, מומלץ לשלב קידום ממומן בגוגל.
קידום בשני האפיקים (האורגני והממומן) מגדיל את הסיכוי להופיע בכמה שיותר חיפושים במקום גבוה יחסית.
1. הגדרת יעדים ותקציב – קודם כל נבין מה אנחנו מנסים להשיג: הגברת מכירות? גיוס לקוחות? חשיפה? אחר כך נחליט מה גובה הסכום שניתן להקדיש לטובת הקמפיין.
2. מחקר – המפתח לקידום מוצלח הוא מחקר מילות מפתח (איזה משחק מילים עשיתי, אה?) וביטויים רלבנטיים בהתאמה לקהל היעד.
3. תמחור – נבחן את חמשת שיטות התמחור שגוגל מציעה ונבחר בזו שתשרת אותנו בצורה הטובה ביותר:
4. אפיון ופילוח קהל היעד – בשלב זה נגדיר איפה הגולשים יפגשו את המודעות, איזה גולשים יפגשו אותן ובמידת הצורך גם באיזה ימים ושעות הן יעלו לאוויר.
5. מחקר – המפתח לקידום מוצלח הוא מחקר מילות מפתח (איזה משחק מילים עשיתי, אה?) וביטויים רלבנטיים בהתאמה לקהל היעד.
גוגל הוא מנוע חיפוש ממזרי מאוד ואחד הכלים היעילים שהוא מציע הוא מודעות רימרקטינג (Remarketing). הרעיון של המודעות האלה פשוט וגאוני – ברגע שמשתמשים נכנסים לאתר שלך, הם “מסומנים” ואפשר “לעקוב” אחריהם ולהציג להם מודעות שלך במרחבים שונים ברשת, כך שהם ירגישו שהעסק שלך בכל מקום. רימרקטינג מגביר את הזכירות לעסק שלך ועשוי להגדיל משמעותית את הסיכוי שייצרו איתך קשר נוסף.
כדי שפרסום ממומן ישתלם לך באמת והמתחרים שלך יאכלו אבק, חובה שיהיה לצידך משווק דיגיטלי מקצועי שיודע לראות גם התמונה הגדולה וגם את כל הפיקסלים הקטנטנים שמרכיבים אותה: החל מהגדרת המטרות, זיהוי קהלי היעד, שימוש מושכל בכלים דיגיטליים, יכולת אנליטית וכלה באיזון המהלך עם קידום אורגני לצידו, כדי שחלילה לא תגיע קריסה אחרי רגע השיא של הקמפיין.
אני מוכן לפרויקט חדש ונראה לי שזה הולך להיות
הפרויקט שלך!
רק כמה פרטים קטנים, כדי שאוכל לחזור אליך ASAP ונתחיל לעבוד
אפשר לשוחח על הפרוייקט גם בטלפון 054-4567-534
באתר זה נעשה שימוש בקבצי cookies. המשך גלישתך באתר מהווה הסכמה לתנאי השימוש והפרטיות באתר