arrows.png

פרסום ממומן
בגוגל

קידום אורגני + פרסום בגוגל = שיווק על סטרואידים!

פרסום ממומן בגוגל

קידום אורגני זה הדבר האמיתי, ואני יכול לדבר עליו שעות. אבל חשוב לי שהלקוחות שלי יקבלו מענה כולל לכל צרכי העסק שלהם, לכן במקרים מסויימים, האסטרטגיה השיווקית תכלול גם פרסום ממומן בגוגל. רוצה להבין מה ולמה? הנה בא ההסבר… 

כשלקוחות מחפשים בגוגל
גוגל מוצא אותם בשבילך

גוגל מאפשר למפרסמים להעלות קמפיינים של מודעות קצרות, מניעות לפעולה ומפולחות לקהלי יעד מדוייקים. לקידום הממומן הזה בגוגל קוראים אדוורדס (Adwords). השיטה נוחה ופשוטה: המודעות הקצרות שעולות בחלקו העליון של דף התוצאות או בעמודה נפרדת בצד, מופיעות רק לקהלי גולשים שפולחו (טורגטו בלועזית), כלומר לקהלים שבחרנו להתמקד בהם. למשל: אתר שמספק תלבושת אחידה לבתי ספר בת"א יפנה לקהל של הורים בגילאי 25-55, שגרים בסביבה הגאוגרפית של ת"א-יפו. אין טעם להשקיע בקהל צעיר משום שהם לא מבצעים את הרכישה של התלבושת האחידה ואין טעם לפרסם לתושבי כל הארץ, משום שהחנות מייצרת רק עבור בתי הספר התל אביביים. הרלוונטיות שהפרסום הממוקד מייצר, מגבירה את הסיכוי ליצירת הקשר עם בעל העסק. 

מה זה ה-PPC הזה
שכולם מדברים עליו?

גוגל מאפשר למפרסמים להעלות קמפיינים של מודעות קצרות, מניעות לפעולה ומפולחות לקהלי יעד מדוייקים. לקידום הממומן הזה בגוגל קוראים אדוורדס (Adwords). השיטה נוחה ופשוטה: המודעות הקצרות שעולות בחלקו העליון של דף התוצאות או בעמודה נפרדת בצד, מופיעות רק לקהלי גולשים שפולחו (טורגטו בלועזית), כלומר לקהלים שבחרנו להתמקד בהם. למשל: אתר שמספק תלבושת אחידה לבתי ספר בת"א יפנה לקהל של הורים בגילאי 25-55, שגרים בסביבה הגאוגרפית של ת"א-יפו. אין טעם להשקיע בקהל צעיר משום שהם לא מבצעים את הרכישה של התלבושת האחידה ואין טעם לפרסם לתושבי כל הארץ, משום שהחנות מייצרת רק עבור בתי הספר התל אביביים. הרלוונטיות שהפרסום הממוקד מייצר, מגבירה את הסיכוי ליצירת הקשר עם בעל העסק. 

קידום אורגני VS קידום ממומן

קידום אורגני (SEO) מבוסס על תוכן איכותי וקישורים מאתרים שגוגל מגדיר אותם כאמינים.
הקידום האורגני מייצר חשיפה קבועה לאתר שלך בלי הגבלת זמנים ותקציב של קמפיין בגוגל.
העניין הוא, שמדובר בתהליך שלוקח זמן. לכן, במקרים בהם יש לעסק צורך להגביר מכירות או להעלות מודעות בזמן קצר, מומלץ לשלב קידום ממומן בגוגל.
קידום בשני האפיקים (האורגני והממומן) מגדיל את הסיכוי להופיע בכמה שיותר חיפושים במקום גבוה יחסית. 

1. הגדרת יעדים ותקציב – קודם כל נבין מה אנחנו מנסים להשיג: הגברת מכירות? גיוס לקוחות? חשיפה? אחר כך נחליט מה גובה הסכום שניתן להקדיש לטובת הקמפיין.

2. מחקר – המפתח לקידום מוצלח הוא מחקר מילות מפתח (איזה משחק מילים עשיתי, אה?) וביטויים רלבנטיים בהתאמה לקהל היעד.

3. תמחור – נבחן את חמשת שיטות התמחור שגוגל מציעה ונבחר בזו שתשרת אותנו בצורה הטובה ביותר:

  • שיטת אופטימיזציית מחיר לקליק
  • לפי מיקום בתוצאות החיפוש
  • CPA – לפי מחיר יעד
  • לפי מקסימום קליקים 
  • ROAS – החזר הוצאות פרסום

4. אפיון ופילוח קהל היעד – בשלב זה נגדיר איפה הגולשים יפגשו את המודעות, איזה גולשים יפגשו אותן ובמידת הצורך גם באיזה ימים ושעות הן יעלו לאוויר.

5. מחקר – המפתח לקידום מוצלח הוא מחקר מילות מפתח (איזה משחק מילים עשיתי, אה?) וביטויים רלבנטיים בהתאמה לקהל היעד.

זו לא פארנויה.
באמת רודפים אחריך!

גוגל הוא מנוע חיפוש ממזרי מאוד ואחד הכלים היעילים שהוא מציע הוא מודעות רימרקטינג (Remarketing). הרעיון של המודעות האלה פשוט וגאוני – ברגע שמשתמשים נכנסים לאתר שלך, הם "מסומנים" ואפשר "לעקוב" אחריהם ולהציג להם מודעות שלך במרחבים שונים ברשת, כך שהם ירגישו שהעסק שלך בכל מקום. רימרקטינג מגביר את הזכירות לעסק שלך ועשוי להגדיל משמעותית את הסיכוי שייצרו איתך קשר נוסף.  

megaphone-1.png

היתרונות הבולטים של רימרקטינג:

היתרונות הבולטים של רימרקטינג:

העסק שלך נמצא במקום הנכון ובזמן הנכון – רימרקטינג תופס את המשתמשים "על חם" – בדיוק כשהחצופים האלה בודקים את המתחרים שלך, אנחנו נזכיר להם מי שולט בשוק!
מיקוד והגברת חשיפה – ניתן להציג מודעות רימרקטינג לקהלי יעד ספציפיים, למשל למשתמש שביקר באתר ולא השלים רכישה – המודעה תזכיר לו לחזור לאתר שלך ולהשלים את התהליך.
דאטה – מודעות רימרקטינג מספקות נתונים סטטיסטיים מקיפים על הקמפיין, מה שמאפשר לך לייעל אותו כל עוד הוא באוויר.

כדי שפרסום ממומן ישתלם לך באמת והמתחרים שלך יאכלו אבק, חובה שיהיה לצידך משווק דיגיטלי מקצועי שיודע לראות גם התמונה הגדולה וגם את כל הפיקסלים הקטנטנים שמרכיבים אותה: החל מהגדרת המטרות, זיהוי קהלי היעד, שימוש מושכל בכלים דיגיטליים, יכולת אנליטית וכלה באיזון המהלך עם קידום אורגני לצידו, כדי שחלילה לא תגיע קריסה אחרי רגע השיא של הקמפיין.  

אני מוכן לפרויקט חדש ונראה לי שזה הולך להיות

הפרויקט שלך!

רק כמה פרטים קטנים, כדי שאוכל לחזור אליך ASAP ונתחיל לעבוד

באתר זה נעשה שימוש בקבצי cookies. המשך גלישתך באתר מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר