arrows.png

ניהול מונטין
ברשת

באינטרנט, כולם יודעים טוב מאוד,
למי למי יש יותר כבוד…

הרגע הזה שחיפשת את השם שלך בגוגל וקיבלת חושך בעיניים מהתוצאות, הוא רגע קשה.
כתבות לא מחמיאות, ביקורות קשות, טוקבקים משמיצים, או כל תוכן שלילי אחר הם לא רק מעליבים, אלא עשויים לפגוע בפרטיות בכבוד ובעסק שלך בצורה משמעותית. 

בדומה לחיים האמיתיים, לא פשוט לשחזר ולשפר מוניטין שנפגע, אבל זה בהחלט ניתן לביצוע בעזרת דחיקת פרסומים שליליים וקידום אורגני של פרסומים חיוביים. הצלת השם הטוב תלויה גם באופי הפגיעה והטיפול בה דורש משאבים וזמן. 

מה משפיע על הצלחת ניהול המוניטין?

א.  לוקיישן, לוקיישן, לוקיישן… יש הבדל גדול בין פרסום שלילי באתר חזק כמו ynet או זאפ, ובין פרסום שלילי בפורטל של נס ציונה. ככל שהאתר חזק יותר, יהיה קשה יותר לדחוק את התוצאות למטה.

ב.  כמה-כמה? כמות הפרסומים שיש לדחוק אותם מטה משפיעה על התהליך. ככל שיש יותר פרסומים שליליים וככל שהמקורות שלהם חזקים יותר – כך יהיה קשה יותר לשפר את המצב. במידה ויש מעט פרסומים שליליים והם מופיעים באתרים שוליים – יהיה קל יותר להחזיר לך את שמך הטוב.

ג.  תחרות – כשמקלידים את השם שלך או את שם החברה שלך במנוע החיפוש, מופיעים אתרים נוספים – הם מהווים תחרות על השם שלך. חשוב להבין כמה הם גדולים, מוכרים וחזקים בתחום שלהם, האם שמך מופיע לצידם כבר בכותרת של התוצאה, והאם ישנן תוצאות וידאו ותכנים בפורומים. ככל שהמתחרים שלך יהיו חלשים ממך – כך דחיקת הפרסומים השליליים תהיה פשוטה ואפקטיבית יותר.

ניהול מוניטין
באמצעות קידום אורגני (SEO)

כדי לדחוק מטה את התוצאות השליליות הקשורות בשם שלך ובעסק, צריך לקדם מקורות אחרים, או במלים אחרות – לתת קונטרה באמצעות קידום של פרסומים "נקיים". האפשרויות העיקריות למקורות נוספים הם:

reputation-2.png

יצירת תוכן – פרסום כתבות ותכנים מקצועיים ואיכותיים לאתר שלך.

יצירת ערך בויקיפדיה – שיטה זו מתאימה בעיקר לאנשים או חברות מפורסמים שעדיין לא כתבו עליהם ערך. אפשר לנסות ולשתול את השם שלך או של העסק בערך קיים בויקיפדיה, ולקוות שזה יעבור "מתחת לרדאר". הדומיין של ויקיפדיה מדורג מאוד גבוה בגוגל, ולכן לעיתים מספיקה הופעה אחת של השם – והסתדרת. 

פתיחת פרופילים ונכסים ברשתות חברתיות – כתיבת תכנים וניהול הרשתות החברתיות. למשל: עמוד עסקי בפייסבוק, פרופילים עסקיים באינסטגרם ובטוויטר. 

בלוגים – הקמה וניהול של בלוגים ופרסומים הקשורים בתחום הפעילות שלכם.  

יוטיוב – פתיחה וניהול של ערוצי Youtube. 

כתיבת אזכורים חיוביים במקורות קיימים שאינם בשליטת בעל האתר או מקדם כלשהו.

יח"צ – הפעלת שירותי יחסי ציבור לטובת פרסום כתבות במקורות חזקים. 

כדי שכל המקורות שציינתי יהפכו עבורך לנכס אמיתי ומשפיע, נדרשת הקמה שלהם (במידת הצורך), אך בעיקר נדרשת תחזוקה שוטפת של יצירת תכנים מתאימים, העלאת כתבות יח"צ ובניית קישורים לפרסומים החדשים. 

כמה זמן לוקח
עד שהשם חוזר להיות נקי ומצוחצח?

הגעה לתוצאות מהירות (יחסית) דורשת השקעה בתכנים ייחודיים, איכותיים ובעלי נפח, מכיוון שבניית הקישורים אליהם תהיה חזקה יותר, ויהיה אפשרי להגיע גם לדפים פנימיים על שמך ולא רק לדף הבית. תוכן דל או ספאם לא יועילו ואף עשויים לגרור קבלת "עונש" מגוגל, כלומר גוגל יכול לגרום לכך שהאתר שלך לא יעלה בתוצאות בכלל!!!  

לכן חשוב שאת ניהול המוניטין יבצע איש מקצוע. כאשר אני מנהל תהליך דחיקת תוצאות שליליות בגוגל, אני מקפיד על בנייה איכותית של כל קישור וקישור, בודק שהם באמת יעילים ושחלילה לא יגרמו נזק נוסף. 

כמה עולה ניהול מוניטין?

לכל לקוח מצב שונה שנובע מהחשיפה השלילית שלו, לכן הדבר הראשון שאני עושה הוא בקרת נזקים. לאחר מכן, אנחנו יושבים יחד ומחליטים על האסטרטגייה הנכונה לניהול המשבר.
בניית האסטרטגיה מושפעת מהיקף הנזק שנגרם ומהזמן שיהיה צורך להשקיע בטיפול בו.
אני לוקח בחשבון גורמים שונים: האם יש צורך בפתיחת נכסים דיגיטליים כמו עמוד פייסבוק או דף נחיתה מושקע? מה הצורך מבחינת כתיבת תוכן מקורי ואיכותי ובאיזו כמות? האם עלינו להפעיל יח"צ והיכן יש לפרסם?
תהליך של ניהול מוניטין נמשך בממוצע בין חצי שנה לשנה ועלותו מסתכמת בכמה אלפי ש"ח בחודש, אני בכוונה לא זורק פה מספרים, כי הכל תלוי במהות הטיפול.

בניית מוניטין ברשת היא אחד המפתחות החשובים להצלחה בעידן הדיגיטלי, לכן אני ממליץ "להרוג את הפרסומים השליליים כשהם עדיין קטנים". אני מאחל לך שלא יהיה לך שום צורך בשירות שכזה, וממליץ לדאוג לניהול מוניטין חיובי עוד בראשית דרכך הדיגיטלית, כלומר מלכתחילה לבנות את התדמית שלך או של העסק ברשת כמותג חיובי וחזק, מה שעשוי למנוע פגיעות כואבות בעתיד. 

אני מוכן לפרויקט חדש ונראה לי שזה הולך להיות

הפרויקט שלך!

רק כמה פרטים קטנים, כדי שאוכל לחזור אליך ASAP ונתחיל לעבוד

באתר זה נעשה שימוש בקבצי cookies. המשך גלישתך באתר מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר