מה הקשר בין מידענות, אסטרטגיית תוכן ומחקר שוק עסקי?

תוכן עניינים

אנו מצויים בעיצומו של עידן המידע שבו אנו זקוקים למידע לא פחות מאשר מוצרי צריכה אחרים. המידע הפך לסחורה יקרת ערך בעבור עסקים רבים שפועלים בתחום המסחרי במשק. חשוב לזכור שהמידע טומן בחובו עושר אינסופי והזדמנויות פז לעסק שלך – אך יחד עם זאת קל מאוד להתפזר ולאבד כיוון בעולם העשיר שהמידע מציע לך. במאמר זה אסביר את הקשר בין מידענות, תוכן וקידום דיגיטלי שיזניק את העסק שלך קדימה.

מידענות ככלי להשגת יתרון אסטרטגי ועסקי

מידענות פירושה איסוף וניתוח מידע רלוונטי העונה על צורך ספציפי של העסק, המידע שמתקבל מהווה כמודיעין עסקי במשימות המורכבות של קידום אתרים אורגני ושיווק דיגיטלי. להלן חלק מהיתרונות שניתן לקבל ממידענות:

  • מיקוד המידע הרלוונטי – זיהוי מידע שמעניין את הלקוחות שלך, הערכת המידע באופן ביקורתי ,עיבודו והצגתו באופן משכנע שיעניק ללקוחות שלך ערך מוסף ועניין, ובו זמנית ייתן מענה לצורך ספציפי בעסק שלך ויגרום להגדלת הנוכחות הדיגיטלית של האתר ברשת, הגדלת מספר המבקרים האתר והגדלת נתח המכירות בעסק שלך.
  • מחקר מתחרים – קבלת מידע אודות המתחרים שלך ודרכי הפעולה שלהם בעולם הדיגיטלי, למשל: מהם  המאמרים שהגולשים אוהבים לקרוא, איזה מוצרים נמכרים הכי הרבה וכדומה.  
  • בידול ויתרון אסטרטגי – השגת יתרון אסטרטגי על פני המתחרים שלך הפועלים בשוק על ידי קבלת מידע אודות ניהול אסטרטגיית הקידום האורגני שלהם ובהתאם לכך תכנון וביצוע פעולות אסטרטגיות, מוצרים ושירותים שיניבו תוצאות בעתיד.
  • פילוח קהל יעד – רכישת מידע אודות לקוחות פוטנציאליים ודפוסי ההתנהגות שלהם ברשת, מה המצב בשוק, מה הצורך, כמה לקוחות מעוניינים במוצר או בשירות, האם יש עלייה בביקוש או דעיכה ועוד.

היכולת לספק מידע אמין ורלוונטי שעונה על צרכי העסק שלך זוהי אומנות לשמה, ניתן להציג מידע באופן אמין, אך חשוב לקחת בחשבון שלא כל מידע הוא אמין. למעשה, סינון ועיבוד לא נכון של מידע עלולים לגרום לבזבוז זמן יקר, לקבלת החלטות אסטרטגיות שגויות, להחמצת הזדמנויות פז ולאובדן משאבים כספיים חשובים.

הקשר בין מידענות, קידום אתרים ואלגוריתם של מנועי חיפוש

אלגוריתם היא תוכנת מחשב מתוחכמת שיודעת למיין ולדרג מיליארדי דפי אינטרנט ולהציג למנוע החיפוש רק את הדפים העדכניים והרלוונטיים למילות המפתח שמחפשים הגולשים ולסווג אותם על פי פרמטרים כגון:

  • רמת רלוונטיות של הדפים למילות המפתח שמחפשים הגולשים
  • רמת מומחיות של המקורות ממנו נלקח המידע
  • רמת עדכניות ומקוריות החומר המוצג בדף
  • רמת מהימנות התוכן המוצג בדף

קידום אורגני בדגש על קידום אורגני לעורכי דין  ומידענות משתלבים באופן מושלם ויש ביניהם יחסי גומלין, המידענות מסייעת רבות בכתיבת מאמר ומספקת מידע עדכני ורלוונטי לגולשים אשר מחפשים מילות מפתח ספציפיות במנוע החיפוש, כאשר הם מחפשים מידע כלשהו. בעזרת האלגוריתמים מנוע החיפוש מבחין שהמידע הוא אמיתי, ייחודי, מעניין ומעניק תועלת רבה לגולשים, כתוצאה מכך מדרג את המאמר בדירוג גבוה מה שמוביל את האתר להופיע בתוצאות החיפוש הראשונות במנוע החיפוש.

מידענות ככלי לפיתוח אסטרטגיות שיווקיות

מידענות מהווה כלי יעיל לפיתוח אסטרטגיה שיווקית דיגיטלית באמצעות תוכן איכותי וממוקד קהל יעד. במציאות החדשה של העידן הדיגיטלי, האתר האינטרנטי נחשב למקום מצוין ואפקטיבי לבניית אסטרטגיה שיווקית שתזניק את העסק שלך קדימה ותניב תוצאות כמו: הגדלת התנועה באתר, הגדלת מעגל הלקוחות, הגדלת הרווחיות של עסק ועוד.

מידענות ככלי למודיעין עסקי מחקר מתחרים בשיווק דיגיטלי

מידענות משמשת ככלי בתהליך קידום אורגני ומספקת מחקר שוק (מחקר מתחרים) מעמיק, ומחקר תוכן אפקטיבי באמצעות כלים לניתוח מידע וכלים לביצוע מודיעין עסקי דיגיטלי.

מחקר שוק יספק לך נתונים כגון:

  • מיהם המתחרים שפועלים בנישה העסקית שלך?
  • איזה אתרים של המתחרים מקבלים את רוב נתח התנועה הדיגיטלית?
  • מהם השירותים והמוצרים שמספקים המתחרים שלך?
  • מהו הערך המוסף של השירותים או המוצרים שהמתחרים מספקים?
  • מהן הפעולות של המתחרים ברשתות החברתיות?
  • מיהו קהל היעד של המתחרים?
  • מהי אסטרטגיית התוכן של המתחרים?
  • פענוח האסטרטגיה הדיגיטלית של המתחרים לרבות שימוש במילות מפתח ייחודיות
  • איזה קישורים וכתבות יחסי ציבור יש למתחרים בתחום?

מחקר תוכן איכותי יספק לכם נתונים כגון:

  • איך בנוי המאמר של המתחרים ואיזה תוכן צריך להוסיף?
  • איזה תוכן להכניס כדי לענות על מה שהגולשים מחפשים?
  • באילו מילות מפתח המתחרים משתמשים במאמר מסוים?
  • איך בנוי המאמר?
  • ניתוח הנושאים של מאמר המתחרים?
  • כמה גולשים נכנסים למאמר?
  • כמה גולשים נכנסים למאמר ספציפי?
  • מיקוד תוכן ספציפי על פי העדפות הגולשים

למעשה, תוכן איכותי יגרום לעלייה בדירוג האתר שלך במנועי החיפוש – דבר שיוביל את האתר שלך להגברת התנועה האורגנית ויגרום בפועל להגדלת מעגל הלקוחות, הגדלת המכירות ורווחיות העסק.

מחקר תוכן מבוסס מידענות יספק עבורך את הנתונים המדויקים ביותר לכתיבת מאמרים איכותיים ומהימנים שיענו הן על צורך הגולשים והן על הפרמטרים של גוגל, וכתוצאה מכך התנועה האורגנית לאתר תעלה פלאים.

מקרה בוחן: מידענות וקידום אורגני למשרד עורכי-דין

כמקדם אתרים אני עוסק רבות בקידום אתרים של עורכי דין. באופן כללי, חלק מאסטרטגיית הקידום שלי כוללת כתיבת מאמרים סופר-איכותיים המספקים ערך ועניין רב לקוראים.

כשאני מבצע קידום אורגני לאתר של משרד עורכי דין, אני מתחיל בראש ובראשונה בלמידת התחום עליו אני כותב. למשל: אם אני מפתח תוכן על התחדשות עירונית, אני משקיע זמן בהשלמת השלבים הבאים:

  • קריאת החוק והבנה מהי התחדשות עירונית
  • קריאת פסיקות
  • קריאת תקדימים משפטיים
  • בדיקה מעמיקה של הנושאים שמעניינים את הגולשים בתחום ההתחדשות העירונית

 

לאחר איסוף כל המידע הרלוונטי, אני מבצע ניתוח ועיבוד של המידע ובונה באמצעותו מאמרים אינפורמטיביים, מקוריים בעלי ערך שהגולשים לא רק מחפשים, אלא גם אוהבים.

יחסי גומלין בין מידענות לקידום אתרים אורגני

מטרת העל של המידענות היא השגת יתרון על פני המתחרים באמצעות הפקת מידע ועיבודו על ידי בניית אסטרטגיה עסקית עבור מחקר המתחקרים, חקר השוק וכתיבת תוכן איכותי שיובילו להצלחה במשימת הקידום האורגני. לכן אני משתמש בהליך מידענות מעמיק עבור הלקוחות שלי, וזאת על מנת לזקק את התוצרים הנדרשים בעבודת קידום האתר. לקידום העסק שלכם לעמוד הראשון בגוגל באמצעות קידום אורגני ומידענות שתעניק ערך מוסף לכם וללקוחותיכם צרו קשר עוד היום לשיחת ייעוץ ראשונית ללא תשלום 054-4567534, בהצלחה. 

liran-thumb

אודות הכותב

חי, נושם וגולש אסטרטגיה ושיווק דיגיטלי למעלה מעשור. מאסטר של קידום אורגני, שמתבל עם ממומן כשצריך. בעל ידע משפטי נרחב ותואר בעריכת דין שמאפשרים הבנה מעמיקה של החוקים, הרגולציות וההשלכות של כל מה שקשור בפרסום באינטרנט. גר בנתניה אבל מרגיש בבית בכל מקום שיש בו wifi.

אני מוכן לפרויקט חדש ונראה לי שזה הולך להיות

הפרויקט שלך!

רק כמה פרטים קטנים, כדי שאוכל לחזור אליך ASAP ונתחיל לעבוד

באתר זה נעשה שימוש בקבצי cookies. המשך גלישתך באתר מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר