לפניכם המדריך המקיף והשלם לביצוע קידום אתרים אורגני – On-Page SEO – לשנת 2022.
במדריך עדכני זה תזכו ללמוד:
- כיצד לבצע אופטימיזציה לתוכן שלכם
- כיצד ליצור URLים ידידותיים לקידום
- כיצד לבצע אופטימיזציה לתוכן שלכם
- כיצד לכתוב כותרות (titles) ותיאורים (descriptions)
בקיצור, זה הזמן להתחיל.
תוכן עניינים
פרק 1:
יסודות קידום אתרים אורגני On-Page
הקדמה לקידום אתרים On-Page (הידוע גם בתור On-Site SEO), והסיבה למה הוא כה חשוב
מהו קידום אתרים אורגני On-Page?
- קידום אתרים On-Page (הידוע גם בתור On-Site SEO) עוסק בביצוע אופטימיזציה לתוכן המיועד עבור מנועי החיפוש והמשתמשים בהם. שיטות נפוצות לביצוע קידום On-Page כוללות ביצוע אופטימיזציה לתגיות כותרת, תוכן, קישורים פנימיים וכתובות URL.
הדבר שונה מקידום אתרים Off-Page, אשר מיועד לביצוע אופטימיזציה לסיגנלים המתרחשים מחוץ לאתר עצמו, כמו למשל לקישורים החיצוניים המובילים אליו.
מדוע קידום אורגני On-Page הוא כה משמעותי?
אז האם קידום אורגני On-Page מסורתי עדיין עושה הבדל משמעותי בשנת 2022?
כן!
למעשה, הדוח הרשמי של גוגל, “How Search Works”, מציין שהסינגל החשוב ביותר לכך שתוכן מסוים הוא אכן רלוונטי מתבסס על ההתאמה בין מילות המפתח בעמוד לבין שאילתת החיפוש של המשתמש:
למרות שהאלגוריתם של גוגל חכם ומתוחכם בהרבה ממה שהוא היה בעבר, גוגל לא בוחלת בשימוש בארגז הטריקים הישן שלה (הכולל בין היתר חיפוש פשוט של מילות מפתח ספציפיות בעמוד).
ובהחלט יש נתונים התומכים בטענה זו.
חברת בקלינקו ניתחה 11 מליון תוצאות מגוגל ונמצאה קורלציה חיובית (מתאם) בין תגיות כותרת עשירות במילות מפתח ודירוג בעמוד הראשון של דף התוצאות.
אם תערכו חיפוש לכל ביטוי מפתח שנחשב לתחרותי, תשימו לב שהדפים שמדורגים בפסגה משתמשים כמעט ללא יוצא מן הכלל באותה מילת מפתח גם בתגית הכותרת שלהם.
אך וודאי שקידום אתרים On-Page מצריך יותר מאשר דחיסה של מילות מפתח ל-HTML של הדף, אחרת לא היה צורך במדריך מלומד זה.
על מנת שהתוכן שלכם באמת ידורג בשנת 2022, יש לעשות אופטימיזציה מקיפה לתוכן, לרבות מיטוב הפרמטרים החשובים הבאים:
- חוויית משתמש – UX
- שיעור נטישה וזמן שהייה
- כוונת המשתמש
- זמן טעינת הדף
- יחס הקלקה
פרק 2:
אופטימיזציה לתוכן
בפרק הזה תלמדו כיצד לבצע אופטימיזציה למילות המפתח באמצעות מספר טיפים פרקטיים במיוחד. אם תהיתם איך באמת משתמשים בצורה חכמה ונכונה במילות מפתח, הגעתם לפרק הנכון.
ברוכים הבאים לפרק השני.
כעת, משראיתם והפנמתם למה צריך להשקיע בקידום שמתבצע בתוך-הדף, הגיע הזמן לשנס מותניים ולבצע אופטימיזציה לתוכן שלכם.
בפרק הזה תלמדו כיצד לבצע אופטימיזציה למילות המפתח באמצעות מספר טיפים פרקטיים במיוחד. אם תהיתם איך באמת משתמשים בצורה חכמה ונכונה במילות מפתח, הגעתם לפרק הנכון.
טיפ ראשון: הטמיעו את מילת המפתח הראשית שלכם ב-100 המילים הראשונות.
זה טיפ On-Page קלאסי שעדיין עובד – ועל קלאסיקות לא מוותרים כל-כך מהר. עליכם להשתמש במילת המפתח הראשית בתוך 100 או 150 המילים הראשונות של המאמר שלכם.
למשל, אם מדובר במאמר שביטוי המפתח הראשי שלו הוא “שיווק במייל”, יש להשתמש בביטוי ישר על ההתחלה.
ולמה זה חשוב? כי באופן לוגי למדי, בגוגל מייחסים משמעות מוגברת למילים וביטויים שמופיעים מוקדם יותר בדף.
והרי וודאי שזה הגיוני, כי מה שמופיע קודם משמש כנושא של הדף כולו. אם אתם כותבים מאמר על קידום אתרים לעורכי דין, הגיוני שהביטוי “קידום אתרים לעורכי דין” יופיע רק באמצע הדף? כנראה שלא.
בדיוק לשם כך אתם צריכים לשלב את מילת המפתח הראשית כבר בהתחלה. כך יבין האלגוריתם המפשפש דף מה הנושא שלו. כמה קל, ככה פשוט.
טיפ שני: הגדירו כותרות של מאמרים ופוסטים בתגית H1.
שימוש בתגיות H1 עוזר לגוגל להבין את המבנה של הדף שלכם באופן יעיל ומדויק.
סרטון מאת ג’ון מולר – אנליסט מגמות בכיר למנהלי אתרים בגוגל
רוב הפלטפורמות לניהול תוכן, כמו למשל וורדפרס, דואגות להוסיף תגית H1 באופן מיידי לכותרת הפוסט שאתם מפרסמים בבלוג. אם זה לא המצב בפלטפורמה שבה אתם משתמשים, כדאי לבדוק את הקוד של האתר שלכם ולוודא שהכותרת עטופה בתגית H1, ושמילת המפתח נמצאת בתוך אותה התגית.
טיפ שלישי: הגדירו כותרות-משנה בתגיות H2
את מילת המפתח הראשית שלכם עליכם לכלול בכותרת-משנה אחת לפחות, ואותה יש לעטוף בתגית H2.
האם זה מה שיחולל הבדל אדיר באיכות הקידום שלכם? כנראה שלא, אבל זה וודאי לא יזיק לבצע את המלאכה באופן יסודי ומקצועי. מתוך ניסיוני הרב בתחום, אני יכול לומר שאם תעטפו את מילת המפתח הראשית בתגית H2 – זה רק יועיל לכם.
הנה דוגמא לטקטיקה הזאת כשהיא בפעולה ומילת המפתח הראשית היא “קידום אורגני on page”:
טיפ רביעי: הקפידו על תדירות שימוש נכונה במילות מפתח.
אחת מהשאלות הנפוצות ביותר היא: כמה פעמים עלי להטמיע את מילת המפתח בתוכן?
אז ככה. בגוגל עדיין מכחישים שיש משמעות לשימוש רב-פעמי באותו ביטוי, אך בפועל – יש.
חישבו על זה באופן הבא: אתם לא רוצים להשאיר לגוגל מקום לספק. אולי האלגוריתם יחשוב שהנושא של הדף הוא X, כאשר X זה ביטוי מסוים, אך הביטוי מופיע למעשה רק פעם אחת בטקסט.
האם זה אומר בוודאות שהדף באמת עוסק באותו ביטוי מפתח? לא. לעומת זאת, אם בדף הביטוי חוזר על עצמו 5 או 10 פעמים, לגוגל יהיה יותר קל להסיק שזה אכן הנושא של הדף. מה שנקרא – אם יש ספק, אין ספק.
רק למען הסר ספק, לא מדובר כאן בדחיסה מוגזמת של מילות מפתח, אבל כן מומלץ לכלול את מילת המפתח מספיק פעמים בכדי שגוגל יבינו בוודאות במה מדובר. כך עושים זאת נכון.
אם לצורך הדוגמא כתבתם פוסט שמילת המפתח שלו היא “מחקר מילות מפתח”:
כמה פעמים יש לכלול את הביטוי במאמר של, נניח, 4,000 מילים? מספיקות פחות או יותר 7 פעמים. אין צורך להגזים או לדחוס את מילת המפתח אלא רק לכלול אותה מספר פעמים באופן טבעי – וזה יספיק.
טיפ חמישי: השתמשו בקישורים חיצוניים.
שימוש בקישורים חיצוניים לדפים רלוונטיים עוזר לגוגל להבין מה נושא הדף, מעניק אוטוריטה לדף שלכם ומראה בחזה נפוח שהתוכן שלכם איכותי.
זוהי לא תיאוריה. אלו עובדות בשטח. ביצעתי לא מעט ניסויים על מנת לבדוק האם קישורים חיצוניים באמת עוזרים לשפר דירוגים. לצורך כך, בחלק מהאתרים השתמשתי בקישורים חיצוניים ובחלק לא.
התוצאה הייתה ברורה: כדאי להשתמש בקישורים חיצוניים – הם עוזרים לשיפור הדירוג.
טיפ שישי: בצעו אופטימיזציה לכתובות ה-URL.
מקדמים רבים נוהגים להזניח מעט את כל הקשור למבנה ה-URLים באתר שהם מקדמים.
הביטויים והמונחים בהם אתם משתמשים בכתובת ה-URL מופיעים בדף התוצאות, וכיום הם מופיעים, גם בגרסת הדסקטופ וגם בגרסת המובייל – מעל תגית הכותרת.
כך תוכלו ליצור כתובות URL ידידותיות ויעילות לקידום אורגני:
- הקפידו להשתמש בכתובות קצרות
- השתמשו בביטוי מפתח בכל URL
זה הכל.
לדוגמא, המדריך שלי למחר מילות מפתח משתמש בביטוי המפתח “keyword guide”, וכך זה נראה בפועל בכתובת ה-URL:
וודאי שהכתובת לא צריכה לכלול רק את מילת המפתח – אבל מומלץ מאוד שגם.
פרק 3:
אופטימיזציה לתגיות כותרת ותגיות תיאורי מטא
בפרק הזה נלמד כיצד לבצע אופטימיזציה לתגיות הכותרות ותגיות תיאורי המטא.
בפרק הזה נלמד כיצד לבצע אופטימיזציה לתגיות הכותרות ותגיות תיאורי המטא.
גוגל עצמם עדיין טוענים בתוקף שתגיות כותרת עוזרות לשיפור הדירוגים, אז בהחלט כדאי להתייחס אליהן ולמטב אותן כהוגן.
הדבר תקף גם לתגיות תיאורי מטא, שהאלגוריתם אמנם לא צריך על מנת להבין מה נושא הדף, אבל הן כן עוזרות למשתמשים להבין מהי התוצאה הרלוונטית ביותר עבורם.
הבה נלמד כיצד לכתוב תגיות ידידותיות ל-SEO.
טיפ ראשון: שלבו מילת מפתח בתחילת הכותרת.
יש חשיבות גדולה מאוד לתגיות הכותרת בדף, ומדובר בפקטור משמעותי מאוד בכל הקשור לקידום אתרים On-Page.
מדוע? כי תגיות הכותרת מספרות למנועי החיפוש במה עוסק הדף ומעניקות להם סקירת-על של התוכן.
ככל שמילת המפתח קרובה יותר להתחלת תגית הכותרת, כך מנועי החיפוש מייחסים לה משמעות גדולה יותר.
מילת המפתח לא חייבת להימצא ממש בתחילת הכותרת. לפעמים זה לא הגיוני ולא טבעי לעשות זאת כך, אך באופן כללי, ככל שהכותרת קרובה יותר להתחלת תגית הכותרת – עדיף.
טיפ שני: השתמשו במילים מנחות בתגית הכותרת.
שימוש במילות תואר ומילים מנחות כגון “הטוב/ים ביותר”, “מדריך”, “רשימה”, “מהיר”, “סקירה” ו-“ביקורת” יכול לעזור לדפים שלכם להיות מדורגים עבור גרסאות ארוכות-זנב (long-tail) של מילת המפתח הראשית שלכם.
לדוגמא, בפוסט הבא השתמשתי במילים “חינם”:
טיפ שלישי: השתמשו בתגיות מטא ייחודיות ועשירות במילות מפתח.
המדריך של גוגל לביצוע אופטימיזציה למנועי החיפוש מציין שתמיד מומלץ להוסיף תגיות מטא לכל דף באתר.
כדאי גם לכתוב תגיות מטא ייחודיות לכם. הסיבה לכך היא שתגית מטא ייחודית זו עוזרת לדף שלכם לבלוט בדף התוצאות, וכך גם שיעור ההקלקה האורגני (CTR) שלכם משתפר. מה רע?
להלן תבנית שבה אני משתמש ועליה אני ממליץ לכתיבת תיאורי מטא (meta description) :
בנוסף, כדאי לכלול את מילת המפתח שלכם פעם בתוך בתיאור העמוד, וזאת בשל כך שגוגל מדגישים ב-bold ביטויים שתואמים את שאילתת החיפוש של המשתמש. זאת דרך נוספת לשפר את יחס ההקלקה שלכם.
פרק 4:
כתיבת תוכן אידיאלי לקידום
איך כותבים תוכן שידורג ראשון בגוגל? שאלה טובה.
וודאי שהתהליך רחב ומקיף הרבה יותר מאשר אופן השימוש במילות המפתח.
איך כותבים תוכן שידורג ראשון בגוגל? שאלה טובה.
וודאי שהתהליך רחב ומקיף הרבה יותר מאשר אופן השימוש במילות המפתח.
בשביל שהתוכן שלכם יעשה עבודה וירביץ ביצועים בשנת 2022, עליכם לכתוב תוכן שהוא:
- ייחודי
- מלא-ערך
- ממוטב לכוונת המשתמש
הבה נבחן כיצד עושים את זה בפועל.
טיפ ראשון: כתבו תוכן ייחודי.
כאשר אני אומר ייחודי, אני מתכוון לייחודי. לא מדובר רק באיסור הברור להעתיק ולשכפל תוכן. זה די ברור מאליו.
הכוונה היא לא להסתפק בלכתוב תוכן ממוחזר שכבר קיים באינספור וריאציות ברחבי הרשת. כדאי ואף מומלץ להעז ולחדש. לפתוח את הראש.
מה יכול לכלול תוכן ייחודי? טוב ששאלתם.
- טיפים מקוריים או אסטרטגיה יצירתית
- רשימת מקורות תוכן עשירה ומקיפה
- עיצוב מרהיב
- חוויית משתמש יוצאת-דופן
- תיאור מקרה-בוחן חדש (case study)
- מדריך צעדים מפורט צעד-אחר-צעד – בכתב וגם בוידאו
לצורך הדוגמא, המדריך שכתבתי “מחקר מילות מפתח המדריך המלא”:
מילים – 5400
תמונות ואינפורגפיקה – עשרות רבות
זמן כתיבת המאמר כולל תמונות והסברים – כחודש ימים
כל משתמש שנכנס למדריך מחקר מילות מפתח – קורא אותו בעיון רב ונשאר מעל 10 דקות !!!
ולמה? בגלל המידע המקיף , הטיפים היקרים מפז , וזה מה שעושה את ההבדל וכמובן גוגל אוהב את זה 🙂
טיפ שני: כתבו תוכן מלא-ערך.
כתיבת תוכן ייחודי זה מקום טוב להתחיל בו. אך זה לא מספיק.
בשביל שהתוכן שלכם באמת יבלוט וימשוך תשומת לב, כדאי שהוא יעניק ערך רב לקורא.
להלן כמה טיפים ליצירת תוכן באמת מלא-ערך:
- הוסיפו כמה שיותר פרטים כמו תמונות, צילומי מסך ופירוט צעד-אחר-צעד, כך שהמשתמש יוכל להפיק ערך אמיתי מהתוכן וליישם אותו בעצמו מבחינה פרקטית.
- יש לכתוב באופן איכותי ורהוט. כתיבה איכותית מעודדת אינטראקציה ומניעה לפעולה. אם אתם לא יודעים לכתוב מספיק טוב בעצמכם, מצאו כותב תוכן מעולה.
- כתבו תוכן עדכני לאותה התקופה ותדאגו לעדכן אותו אחת לתקופה.
- תדאגו להיות מומחים בתחום התוכן שעליו אתם כותבים או שעדיף שתשלמו למי שמומחה שיכתוב עבורכם. חשוב להיתפס כאוטוריטה בתחום.
אם למשל אתם כותבים מדריך, כדאי להתחיל בתוכן ידידותי למתחילים ולהמשיך עם תוכן למתקדמים, תוך שימוש בכמות גדולה של פרטים ספציפיים ברמת המאקרו והמיקרו ושימוש בדוגמאות עדכניות. כמובן שכדאי, כאמור, שתדעו טוב-טוב על מה אתם כותבים.
טיפ שלישי: כתבו תוכן שממוטב לכוונת המשתמש
תוכן איכותי וייחודי יכול להגיע לדף הראשון בגוגל.
בשביל להישאר שם לאורך-זמן, יש להבין מהי באמת כוונת המשתמש. גוגל מאוד השתפרו בשנים האחרונות ביכולת שלהם להבין ולאבחן מהי באמת כוונת המשתמש, הרי ניתן לפרש חיפושים שונים בדרכים שונות.
המטרה שלכם היא להבין מה באמת מחפש המשתמש ומה באמת הוא שואף למצוא, והדף שלכם אמור לספק את אותו הרצון, אחרת תוכלו לשכוח מהעמוד הראשון.
זוהי טעות שמקדמים רבים נאלצים להבין ולתקן בדרך הקשה.
נניח למשל שאתם רוצים לכתוב מאמר המדריך כיצד לבצע חקר מילות מפתח, במטרה להיות מדורגים עבור הביטוי “חקר מילות מפתח”. בפועל יכול להיות שכל התוצאות בדף הראשון בגוגל כוללות כלים לביצוע חקר מילות מפתח, כלים שפותחו על ידי חברות אי-אלו ואחרות, ולא מדריך או פוסט שמסביר כיצד לעשות זאת.
זהו תוכן מסוג אחר, וישנו הבדל חשוב בין הסוגים. ההבדל נעוץ בכוונת המשתמש כמו שגוגל מבינים אותה ואותו. אם אתם לא קולעים לכוונת המשתמש, הסיכוי שתופיעו בעמוד הראשון עבור אותה מילת מפתח הוא די נמוך. לפני שאתם כותבים מאמר או פוסט, חפשו את מילת המפתח העיקרית שלהם בגוגל, ותראו אילו סוגים של תוכן זוכים להיכלל בתוצאות המופיעות בעמוד הראשון.
פרק 5:
אופטימיזציה ליחס ההקלקה (CTR)
יחס ההקלקה (או שיעור ההקלקה) חשוב משתי סיבות. הראשונה היא שמדובר בפקטור שמשפיע על הדירוג בגוגל. השנייה היא ששיפור יחס ההקלקה מוביל פשוטו כמשמעו להגברת הטראפיק האורגני לאתר, והרי זוהי הסיבה העיקרית שלשמה התכנסנו.
יחס ההקלקה (או שיעור ההקלקה) חשוב משתי סיבות. הראשונה היא שמדובר בפקטור שמשפיע על הדירוג בגוגל. השנייה היא ששיפור יחס ההקלקה מוביל פשוטו כמשמעו להגברת הטראפיק האורגני לאתר, והרי זוהי הסיבה העיקרית שלשמה התכנסנו.
להלן 5 טיפים לשיפור יחס ההקלקה.
טיפ ראשון: השתמשו בתגיות כותרת המנוסחות בתור שאלה.
תגיות כותרת אשר כוללות שאלה הן בעלות יחס הקלקה טוב יותר, ובאופן כללי – מעל הממוצע.
כל עוד זה הגיוני וטבעי, כדאי לכל הפחות לנסות לנסח תגיות כותרת בצורת שאלה.
המדריך שלי העוסק בקישורי nofollow כולל שאלה בתגית הכותרת – “מה זה קישור nofollow?”:
זאת מכיוון שאני סבור שרוב מי שמחפש תוכן בנושא, פשוט מעוניין לדעת מה זה קישור nofollow, ולא מעבר לכך. זהו ניחוש מושכל.
כך תגית הכותרת מראה לאנשים שהם יקבלו מענה לשאלה שלהם בתוך הדף.
טיפ שני: השלימו תגיות תיאורי מטא ריקות.
כבר עסקנו בתגיות תיאורי מטא בפרק הראשון והבנו מהי החשיבות שלהן במארג הקידום.
מה שכן, לא קריטי לכתוב תיאורים מדהימים כ-ל הזמן. כן חשוב להקפיד להשתמש תמיד בתגיות מטא ולא להשאירן ריקות. שימוש בתגיות מטא מעלה את יחס ההקלקה של התוצאה שלכם בעמוד התוצאות.
כדאי לבצע בדיקה יסודית של הדפים באתר, לאתר את תגיות המטא החסרות ולמלא אותן. לא כל-כך נעים לראות תגיות ריקות.
טיפ שלישי: השתמשו בסכמות.
שימוש בסכמות לא עוזר באופן ישיר למאמצי הקידום האורגני שלכם, אך שימוש בסכמות מסוגים שונים יכול להעניק לכם את האפשרות להופיע כתוצאה עשירה בדף התוצאות (Rich Snippet), ואז זה כבר סיפור אחר, ותוכלו לשפר את יחס ההקלקה שלכם באופן משמעותי.
בסכמה מסוג FAQ:
על מנת לבדוק האם הסכמה שלכם אכן עובדת ומותקנת כראוי, ניתן להשתמש בכלי ה- Rich Results Test של גוגל.
טיפ רביעי: הוסיפו קצת חיים לכותרת שלכם.
כותרות מלאות רגש, תשוקה וחיים מקבלות יותר לחיצות מאלו החסרות רגש. רגש הוא מסקרן, מעורר ומניע לפעולה.
חשוב שלא להגזים, אחרת הרגש הופך לחרב-פיפיות, וישיג דווקא את התוצאה ההפוכה עבורכם. אם תגזימו ותשתמשו בכותרת בומבסטית מדי, היא עשויה להיתפס כקליק-בייט, ולמשתמש הנבון יש סלידה מקליק-בייטים. זה בדוק.
כמו תמיד – חשוב לאזן. כדאי להכניס רגש לכותרת, אך לא יותר מדי.
טיפ חמישי: ציינו בתיאור ובכותרת את השנה העכשווית.
תוכן עשוי לאבד מהאקטואליות שלו. תוכן, ובפרט תוכן דיגיטלי, משתנה ומתעדכן כל הזמן. חשוב לעדכן אותו, וגם לדאוג להראות לכולם שהוא מעודכן.
לא תמיד זה קריטי, כי וודאי שישנו תוכן שתאריך הכתיבה שלו לא משחק תפקיד בכל הקשור לרלוונטיות שלו, אך אם אתם כותבים תוכן שצריך להתכתב עם הכאן ועכשיו, זה כן קריטי, אחרת הוא עשוי להראות מיושן ולא רלוונטי.
נניח ומדובר בגאדג’טים או בסמארטפונים, שמשתפרים ללא הרף וכל הזמן יוצאים להם אחים חדשים לשוק, הגולשים ירצו לקרוא לרוב על האפשריות העדכניות ביותר. אלה שיצאו מחר, אלה שיצאו היום, או מקסימום אלה שיצאו אתמול בלילה.
אם תציינו בכותרת ובתיאור את השנה, תוכלו להבהיר למחפש שהתוכן שלכם אקטואלי ועדכני.
פרק 6:
סיגנלים של איכות חוויית המשתמש (UX)
בפרק זה נעסוק בנושא עדכני במיוחד – סיגנלים של חוויית המשתמש, או UX Signals.
בפרק זה נעסוק בנושא עדכני במיוחד – סיגנלים של חוויית המשתמש, או UX Signals.
סיגנלים אלו כוללים בין היתר את שיעור הנטישה, זמן השהייה וסיגנלים נוספים המודדים ומעריכים את האינטראקציה בין המשתמש לאתר שבו הוא גולש. אלו מדדי איכות.
אלו גם סיגנלים חשובים. גוגל מעדכנים את האלגוריתמים שלהם, כך שכל שעובר הזמן, הם הופכים למתוחכמים יותר. מדידת הסיגנלים עוזרת להם לדרג את הדפים והאתרים השונים, ובפרט בכל הקשור לרלוונטיות של התוצאות לשאילתות החיפוש. הדאטה שמצטברת יכולה להעלות ולהוריד בדירוג ולחולל הבדל ניכר.
כיצד תוכלו לוודא שהתוכן שלכם לא רק מביא את המחפשים לדף, אלא גם משאיר אותם בו? אה-אה!
טיפ ראשון: שמרו על התוכן שלכם מעל-לקפל. Above the fold
לאנשים אין סבלנות ב-2022, ואין סיבה לחשוב שזה ישתנה ב-2023 והלאה. כאשר הגולש נוחת באתר שלכם, הוא מחפש לקבל תשובה *כאן ועכשיו!* או לכל הפחות להבין שהוא הגיע למקום שיספק לו את התשובה המיוחלת.
מסיבה זאת, כדאי להימנע מלהטמיע תמונות גדולות בחלק העליון של האתר, משמע “מעל לקפל” (Above the fold).
במקום זאת, רעיון טוב יותר יהיה לשים את הכותרת ואת ההקדמה למעלה ובמרכז העמוד.
זה לא שאי אשר לשים תמונה בראש הדף. אפשר. כן יש לוודא שהתמונה לא דוחפת את התוכן במורד הדף.
טיפ שני: חלקו את התוכן לחלקים.
כדאי לדאוג לכך שיהיה קל לנווט בתוכן שלכם. הגולש צריך להיות מסוגל לרפרף בתוכו. לצורך כך ניתן להשתמש בכותרות-משנה בגודל H2, בולטים ותמונות.
טיפ שלישי: טפחו קהילה פעילה.
כאשר הגולשים מגלים מעורבות בתוכן שבדף שלכם, תוכלו לשמור על שיעור נטישה נמוך מאוד. אזור תגובות, בו מתקיים דיון, נותן לגולש משהו לקרוא בתשוקה גם לאחר שסיים לקרוא את התוכן שלכם. אולי הוא אף יגדיל ראש ויגיב בעצמו.
אזור תגובות עוזר להדגיש את ההקשר הכללי של התוכן. גולשים יכולים לפרט מה הגישה שלהם ולהוסיף טיפים, עצות וטקטיקות משלהם. כמובן שתגובות יכולות גם לעורר שיח ער או לעורר מחלוקת. כך תוכלו לגרום לגולשים להישאר זמן רב בתוך הדף.
פרק 7:
טיפים מתקדמים לקידום אתרים On-Page
לאחר שכבר בצעתם אופטימיזציה לכותרת ולתגיות הכותרת בדף שלכם, הטיפים הבאים יקפיצו את הקידום שלכם לשלב הבא.
ידוע שכדאי לשמור את הטוב ביותר לסוף. אז הנה.
לאחר שכבר בצעתם אופטימיזציה לכותרת ולתגיות הכותרת בדף שלכם, הטיפים הבאים יקפיצו את הקידום שלכם לשלב הבא.
טיפ ראשון: השתמשו בתמונות מקוריות.
מקדמים רבים משתמשים בתמונות סטוק.
הנה רעיון טוב יותר: השתמשו בתמונות מקוריות. תמונות סטוק גנריות, מהסוג שכולם מכירים, לא מניבות את אותן התוצאות. חד וחלק.
הרשת ללא ספק מפוצצת באותן התמונות, ולגיטימי להשתמש בהן, אבל זוהי לא הדרך הטובה ביותר. כדאי להתאמץ וליצור תמונות מותאמות אישית. מאמץ קטן עבורכם, צעד גדול לקידום שלכם.
טיפ שני: השתמשו בקישורים פנימיים.
אם אתם באמת רוצים להצליח בקידום, קשה להדגיש מספיק עד כמה חשוב להשתמש בקישורים פנימיים.
כדאי לדאוג שהדפים באתר שלכם שכבר מדורגים גבוה יקשרו לדפים שזקוקים לדחיפה קלה. תרומה לקהילה.
בבואכם ליישם טיפ זה בפועל, כדאי לשלב מילות מפתח בטקסט העוגן (Anchor Text). נצלו את הסיטואציה עד תום.
השתמשו בכלים של seo, אני ממליץ על Ahrefs על מנת להבין אילו דפים באתר נחשבים לסמכותיים בכל הקשור לבניית קישורים.
לאחר מכן, שלבו בהם קישורים פנימיים לדפים אחרים באתר שלכם שהם בעלי חשיבות גבוהה עבורכם. תבדקו את ויקיפדיה ותראו שהם משתמשים בטכניקה הזאת בכל ערך שלהם. הם יודעים מה הם עושים שם.
טיפ שלישי: כתבו תוכן מקיף.
ההעדפה של גוגל היא לתת לגולש את מה שהוא רוצה בפעם אחת ובבת-אחת, ולא בחלקים. אם העמוד שלכם כולל תוכן מקיף, שלם וכולל בנושא מסוים, ואף עוסק בכולו – זה יעזור לדירוג שלו.
לצורך כך כדאי לעזור לגוגל להבין שהתוכן שלכם באמת מקיף. זאת ניתן לעשות בין היתר על ידי שימוש ב- LSI Keywords(Latent Semantic Indexing), משמע מילים נרדפות או מילים בעלות הקשר דומה למילות המפתח שלכם. גוגל נעזר בהן על מנת להבין את רמת הרלוונטיות של התוכן לשאילתת החיפוש.
בפועל, לרוב כאשר כותבים תוכן ארוך ומקיף, זה גם-כך מתרחש באופן טבעי.
מה שניתן בכל מקרה לעשות הוא לבצע חיפוש למילות המפתח שלכם ולקבל רעיונות בתחתית עמוד התוצאות לוריאציות שונות בהן ניתן להשתמש. לפעמים בגוגל עושים לנו את החיים קלים.
טיפ רביעי: שפרו את מהירות הגלישה בדף.
מהירות הטעינה של הדף שלכם מהווה סיגנל משמעותי ופקטור משמעותי בכל הקשור לאיכות חוויית המשתמש, וכתוצאה מכך גם בקביעת הדירוג שלו.
כיצד תשפרו את מהירות הטעינה והגלישה?
בראש ובראשונה, בהחלט מומלץ לשקול לעבור לשרת טוב ומהיר יותר.
דרך טובה נוספת היא לדאוג להסיר כמה שיותר סקריפטים צד-שלישי ולצמצם את הגודל הכולל של הדף
טיפ חמישי: בצעו אופטימיזציה לתמונות.
הוסיפו לכל תמונה באתר שלכם שם קובץ ותגית אלט (alt text).
זה הכל לבינתיים!
אני מקווה שנהניתם מהקריאה, שהיא הועילה לכם, וכמובן – שתיישמו אותה בפועל בשביל לשפר את מאמצי הקידום שלכם ולשפר את המיקום של האתר שלכם וגם להגיע למקומות הראשונים במנוע החיפוש, עולם של אתרים איכותיים הוא עולם דיגיטלי טוב יותר.
אשמח לשמוע מה אתם חושבים.