תדירות פרסום התוכן לעסק: מהי התדירות הנכונה לפרסום מאמרים?

תוכן עניינים

תדירות פרסום מאמרי תוכן היא אחת מהסוגיות המרכזיות בעולם קידום אתרים בכלל וקידום אתרים אורגני לעורכי דין  (SEO) בפרט. בימינו תוכן איכותי נחשב לפרמטר המרכזי שמוביל בקידום אורגני של אתרים דיגיטליים והוא ידוע ביכולותיו האדירות להעלות את הדירוג ולשפר את המיקום של האתר העסקי בגוגל. אז אם ברצונך לקדם את האתר העסקי שלך באופן אורגני, לקבל דירוג גבוה יותר בגוגל, או במילים אחרות להרחיב את מעגל הלקוחות שלך – המאמר הבא הוא במיוחד בשבילך!  

חשיבות פרסום תוכן בתדירות קבועה

ישנה חשיבות מכרעת לפרסום תוכן איכותי בתדירות קבועה מראש ולטיימינג של הפרסום. ואם כבר בטיימינג עסקינן, חשוב ואף קריטי להבין מהי התדירות הנכונה לפרסום התוכן באתר העסקי שלך.

ראשית, חשוב להבין כיצד המנגנון של מנוע החיפוש של גוגל עובד, מדובר במנגנון אשר מורכב ממערכת דירוג פנימית הנקראת QDF שתפקידה לדרג תוכן על פי מדד רלוונטיות ברשת.

כלומר, מנוע החיפוש של גוגל מורכב מאלגוריתם שמעדיף לדרג בדירוג גבוה מאמרי תוכן שמכילים נושאים אקטואליים, רלוונטיים, אירועים תקופתיים (כמו למשל: מגפת הקורונה או בחירות ארה"ב) ואירועים בסדר גודל עולמי שמצביעים על התרחשות מגמות עולמיות.

על פי גוגל, מדד הרעננות הוא מדד קריטי לשמירת דירוג גבוה של האתר שלך. לפיכך חשוב לפרסם מאמרי תוכן באופן תדיר על מנת להציג חדשנות ורעננות של האתר ולהפגין נוכחות דיגיטלית ברחבי הרשת.

לסיכום, אין נוסחה אחת לתדירות פרסום התוכן ולא מדובר בסוגייה חד משמעית. בכל מקרה, חשוב לקבוע תדירות קבועה שתתאים לאתר העסקי שלך באופן אישי ולהקפיד על פרסום תוכן איכותי, בעל ערך מוסף שיפגין מומחיות ונוכחות ויהפוך אותך לאוטוריטה בתחומך. אני כאן בשבילך לכל שאלה 054-4567534, בהצלחה.

כמות מול איכות: מה יותר אפקטיבי?

הנוסחה היא פשוטה למדי, מבחן התוצאה קובע שאיכות התוכן הפרסומי גוברת באופן משמעותי על כמות התוכן. במילים אחרות, עדיף לכתוב 5 מאמרי תוכן איכותיים שיש להם ערך מוסף מאשר 50 מאמרי תוכן סתמיים שאין להם ערך מוסף.

פרסום תוכן איכותי באופן תדיר באתר שלך יוביל להגברת הסמכות של האתר הן מבחינת גוגל והן מבחינת הגולשים דבר שיגדיל באופן אוטומטי את התנועה האורגנית לאתר ואת החשיפה שלו ברשת, ויוביל בפועל להרחבת מעגל הלקוחות, גידול במכירות וברווחיות העסק.

זה נכון שבעבר האלגוריתם של גוגל היה פחות משוכלל ומתוחכם ונוסחת ההצלחה הקודמת היתה מבוססת על כמות יותר מאשר על איכות התוכן.

אולם, בשנים האחרונות האלגוריתם של גוגל השתכלל פלאים, וכיום הוא יודע לזהות בדיוק עד כמה התוכן שכתבת הוא איכותי ובעל ערך מוסף ומספק מענה ראוי לחיפוש הגולשים. זיהוי איכות התוכן באמצעות האלגוריתם נקבע על פי פרמטרים כמו: שיעור נטישת האתר, שיתופים, תגובות הגולשים, זמן שהייה בעמוד המאמר וכדומה.  

המסקנה היא שבימינו זה ממש לא מספיק לכתוב עוד איזה מאמר סתמי שמכיל את מילות מפתח שברצונך לקדם, אלא התוכן הפרסומי שלך צריך להיות עדכני, רלוונטי ואטרקטיבי מבחינת הגולשים על מנת שהוא יקבל דירוג גבוה בגוגל.

מה התדירות הנכונה לפרסום מאמרי תוכן?

פרסום תוכן איכותי מהווה גורם חיוני לקידום אורגני של האתר שלך, אם ברצונך להגביר את התנועה לאתר חשוב לפרסם תוכן בתמהיל מנצח המורכב מ:
  1. תוכן איכותי
  2. מילות מפתח
  3. תוכן רלוונטי
כמו כן, אם יש ברשותך מאמרים שפרסמת בעבר באתר העסקי שלך, זה הזמן שלך לחזור אחורה ולעדכן את המאמרים שכבר פורסמו, למה? מכיוון שזה יצביע על כך שהאתר שלך מקפיד על הרלוונטיות והרעננות של התוכן בתדירות גבוהה. חשוב להדגיש, התנועה האורגנית שנוצרת באתר בעקבות פרסום תדיר של תוכן איכותי היא תנועה מצטברת שגדלה לאורך הזמן.

מהי התדירות הנכונה לפרסום מאמרי תוכן?

תדירות פרסום התוכן מושפעת מגורמים רבים ומגוונים כגון: קהל יעד, מטרות הפרסום, סוג התוכן והאלגוריתם של מנוע החיפוש. על כן, תדירות פרסום התוכן היא אינדיבידואלית ונקבעת על פי מכלול גורמים. זאת אומרת, שתדירות פרסום שנכונה עבורך לאו דווקא נכונה בעבור בעל עסק אחר ולחילופין.

על דבר אחד אין עוררין, השילוב בין קביעת תדירות אינדיבידואלית שתתאים לאתר שלך לצד פרסום תוכן איכותי ומקורי הוא שילוב מנצח במשימת קידום אורגני אפקטיבי לאתר.

להלן מספר דגשים מרכזיים שיסייעו לך למצוא את התדירות הנכונה בעבורך:  

  1. הגדרת יעדי התוכן – ראשית חשוב להגדיר את יעדי התוכן טרם פרסומו, ולשאול את השאלה: מהי המטרה העסקית של פרסום התוכן הנוכחי? באמצעות הגדרת יעדי התוכן ניתן לצמצם כמות של מאמרים חסרי משמעות ולהקפיד על פרסום איכותי בתדירות נמוכה אך הרבה יותר ממוקדת ואפקטיבית. חשוב לבנות תוכנית אסטרטגית שיווקית שתמשוך את קהל היעד הרלוונטי עבורך.
  2. פלטפורמות פרסום התוכן – פלטפורמת הפרסום קובעת את רמת תדירות הפרסום. אם הפרסום שלך הוא ברשתות חברתיות כמו: פייסבוק, טוויטר ואינסטגרם יש לפרסם בתדירות גבוהה יותר על מנת לשמור על הרלוונטיות של התוכן המפורסם. לעומת זאת, בפרסום באתרי אינטרנט קבועים בדיגיטל, הרלוונטיות של התוכן שמפורסם עשויה להימשך לטווח הארוך ולכן ניתן לפרסם בתדירות נמוכה יותר (אחת לשבוע או שבועיים) מאשר ברשתות החברתיות.
  3. כמות התוכן – תנועתיות באתר תלויה בהיקף פרסום התוכן מיום הקמת האתר. על כן ניתן להשתמש בכלים טכנולוגיים מתקדמים לביצוע אופטימיזציה לקידום האתר כגון: Google AnalyticsAhrefs  ועוד, שיסייעו לך להבין את הקשר בין כמות התוכן המפורסם בתקופה ספציפית לבין כמות הלידים שהתקבלה מהאתר באותה התקופה.

לסיכום, אין נוסחה אחת לתדירות פרסום התוכן ולא מדובר בסוגייה חד משמעית. בכל מקרה, חשוב לקבוע תדירות קבועה שתתאים לאתר העסקי שלך באופן אישי ולהקפיד על פרסום תוכן איכותי, בעל ערך מוסף שיפגין מומחיות ונוכחות ויהפוך אותך לאוטוריטה בתחומך. אני כאן בשבילך לכל שאלה 054-4567534, בהצלחה.

קידום אתרים לעורכי דין | עורך דין לירן לייבוביץ

אודות הכותב

חי, נושם וגולש אסטרטגיה ושיווק דיגיטלי למעלה מעשור. מאסטר של קידום אורגני, שמתבל עם ממומן כשצריך. בעל ידע משפטי נרחב ותואר בעריכת דין שמאפשרים הבנה מעמיקה של החוקים, הרגולציות וההשלכות של כל מה שקשור בפרסום באינטרנט. גר בנתניה אבל מרגיש בבית בכל מקום שיש בו wifi.

אני מוכן לפרויקט חדש ונראה לי שזה הולך להיות

הפרויקט שלך!

רק כמה פרטים קטנים, כדי שאוכל לחזור אליך ASAP ונתחיל לעבוד

 אפשר לשוחח על הפרוייקט גם בטלפון 054-4567-534

באתר זה נעשה שימוש בקבצי cookies. המשך גלישתך באתר מהווה הסכמה לתנאי השימוש והפרטיות באתר